Dobrý den,
pane Veselý. Je pravda, že se chystáte s panem Kubíkem ze Zlatkova otevřít hotel Přehrada? Prý tam bude Mc Donald a zvěřinová restaurace.
Tobě poplatek, sobě závoru!
12.08.2015 01:18Z článku na titulní straně červencového Bystřicka jsme se dozvěděli, že na starostu se téměř denně obracejí chodci s žádostí o vymístění dopravy z náměstí. Obskurnost požadavku na uzavření náměstí dopravě v situaci, kdy přes něj vede hlavní trasa ze Sídliště II na Sídliště I a dále na průmyslovou zónu, Brno nebo Velké Meziříčí, je natolik zřejmá, že nemá smysl se jím zabývat. V praxi tedy nejde o úplný zákaz vjezdu, ale o otázku omezení množství vozidel. Jelikož mlčící většina, která třeba nepovažuje současný stav za problematický, mlčí, rada města zahájila kroky, které uspokojí sice menšinu, zato hlasitou. Připravuje se zpoplatnění stání na náměstí.
V tuto chvíli jsou ve hře tři varianty: první půlhodina zdarma, první hodina zdarma, nebo zpoplatněné od první minuty. Bohužel jsme se nedozvěděli, jak konkrétně by systém s částečným státním zdarma byl organizován, a to je přitom dost zásadní věc. Po zkušenosti s referendem o výstavbě závodu na zpracování uranu mě nepřekvapuje, že neznalost elementárních faktů nebrání některým lidem vyjadřovat se v anketě na stránkách města.
V hlasování mají největší podporu varianty s částečným parkováním zdarma patrně proto, že si hlasující myslí, že se jich nijak nedotknou, jelikož si stíhají záležitosti vyřídit během půlhodiny nebo hodiny. Přitom je jasné, že se jich to dotknout musí, protože nějakým způsobem musí být určováno, kdy zaparkovali a odkdy se tudíž počítá čas zdarma. Běžně jsou k tomuto účelu využívány kotouče s hodinami, na nichž si řidič nastaví čas příjezdu. Kvůli tomu, že se s nimi snadno podvádí (nastavení pozdějšího času příjezdu nebo pootočení po uplynutí času) a jsou náročné na častou kontrolu ze strany provozovatele parkoviště, což znamená vysoké personální náklady, lze je považovat za překonané. Protože na náměstí budou tak jako tak parkovací automaty, nabízí se možnost, že by řidič hned po příjezdu zadal registrační značku svého auta a automat by mu vytisknul lístek s časem příjezdu, který by si dal za okno. Na jednu značku by bylo možné čerpat lístek zdarma jen jednou denně, což by podvody s časem zdarma eliminovalo. Takové řešení by vyžadovalo cestu k automatu, manipulaci s ním a cestu zpět, a to by z půlhodiny zdarma odkrojilo třeba 8 minut. Nicméně netvrdím, že to tak bude, třeba dostanou přednost kotouče a jejich kontrola.
Při represi sice najde nové uplatnění některými tak oblíbený kamerový systém, ale gros bude spočívat na lidech. Vzhledem k tomu, že (zatím) nemáme městskou policii, která by nasazovala botičky a rozdávala blokové pokuty, nesprávné parkování bude zřejmě sankcionováno ve správním řízení na odboru dopravy poté, co porušení pravidel zadokumentuje (nafotí) buď zaměstnanec města nebo bezpečnostní agentury. A když už tam tito lidé budou sledovat parkování, budou zaznamenávat i porušování dalších předpisů, což by se dotklo především těch řidičů, kteří si zvykli stát na žluté čáře před poštou. Nejedná se přitom o jednotlivce ani desítky lidí, ale spíše o stovky, které by měly být jasnými odpůrci placeného parkování, protože doplatí na jeho vedlejší efekty.
Ze starostova článku není jasné, jaký je cíl a smysl zavedení placeného parkování. Pokud vyjdeme z předpokladu, že většina řidičů si stihne vyřídit své záležitosti během půlhodiny zdarma, potom může zpoplatnění parkování odradit od stání jen ty, kteří tam stojí delší dobu. Starosta píše o 20 celodenně obsazených místech, čemuž nikdo, kdo náměstím prošel v noci, nemůže věřit. I kdyby jich bylo skutečně 20, překvapuje mě, že jich není více. Oni totiž na náměstí někteří lidé i bydlí a asi se jim nechce nechávat auta na parkovišti pod poliklinikou nebo za bývalou radnicí, která jsou v noci opuštěná a díky tomu rájem pro zloděje. Proč by měli obyvatelé městských bytových domů na sídlištích mít parkování zdarma a obyvatelé městských bytů na náměstí za něj platit? Pokud placení za parkování, tak všude a pro všechny!
Další skupinou, která potřebuje na náměstí stát delší dobu, jsou živnostníci. Vážně po nich chceme, aby běželi na parkoviště pod poliklinikou, dovezli si do provozovny, co potřebují, odstavili auto opět pod polikliniku a běželi zpět do obchodu? Několikrát denně? Sobě a úředníkům radnice zařídil starosta uzavření dvora za městským úřadem závorou, aby jim tam nemohl nikdo další vjet a oni měli vždy zajištěné parkování přímo pod okny a hezky ve stínu a chládku. Takže pro úředníky extrabuřty a živnostníci mají trénovat běh mezi náměstím a parkovištěm za tržnicí?
I kdyby byla pravda, že placení za parkování odblokuje mezi ránem a večerem 20 míst, nejméně 11 jich ve stejnou chvíli zmizí vymáháním zákazu stání před poštou. To znamená, že všechna ta omezení řidičů a enormní náklady na parkovací automaty, informační systém do nich, kontrolory a vymáhání pokut máme akceptovat jen abychom získali přinejlepším 9 stání! Místa se tedy neuvolní, prázdná budeme hledat úplně stejně jako dnes. Stejně tak se neomezí podstatně ani doprava na náměstí, protože naprostá většina řidičů vyřídí co potřebuje do půl hodiny, takže nemá důvod parkovat jinde.
Existují však i skupiny, které se placení budou vyhýbat jen těžko, a se zkušeností s tradiční politikou ČSSD nepřekvapí, že to jsou právě ty, o nichž socdem prohlašuje, že je chrání – senioři a nemocní. Obtížně se pohybující nebudou moci parkovat až u polikliniky, ani si nestihnou své věci vyřídit během půlhodiny, takže budou platit. No a pak samozřejmě radniční koalice zkasíruje katolíky, kteří přijíždějí z okolí na bohoslužby. Velmi dobrý argument pro odtržení od macešské Bystřice, jen co je pravda!
Až se po zavedení placení ukáže, že se dopravní situace nezměnila a systém nevydělá i se započtením příjmů z pokut ani na svůj provoz, natož na zaplacení investice, dá se očekávat zpoplatnění stání od první minuty. A o to možná ve skutečnosti jde a půlhodina zdarma je jen předehra stylem „když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají“. No a třeba se nakonec dočkáme i městské policie, která by nové pořádky efektivněji vymáhala a městský rozpočet pokutami rychleji plnila.
Můj článek vychází z předpokladu, že iniciativa ke zpoplatnění parkování vzešla skutečně od občanů a ne od firmy City Parking Group, která vycítila obchodní příležitost prodat městu systém, který nepotřebuje (viz bod 11/11/2015 v zápisu z rady č. 11/2015). Oficiální verzi je však obtížné věřit, když navržený systém zřejmě dopravní situaci nijak nezmění.
Jistě se mezi čtenáři najde aspoň jeden, který je pro zpoplatnění, a ten mi bude v diskusi moci osvětlit, proč jej podporuje a co si od něj slibuje.
———
ZpětDiskuse
———
Milý Jardo Nečasi, žádného Nečesánka neznám, tak se neschovávej za anonymy. Zřejmě sis četl jednu ze science-fiction kapitol bystřických bájí a pověstí. Pravdou to možná bude, pokud se vysněná virtualita v mozku pana Kubíka stane realitou. K uskutečnění popisovaného záměru je potřeba hodně peněz, které dotyčný invalidní důchodce, v současné době podle výpisu z KN v exekuci, bohužel neměl, nemá a nebude mít. V ostatních věcech sponzoringu sociálně slabých a homeless se prosím obrať na vlastníka hotelu Ing. Dynžíka, který p.Kubíkovi dal plnou moc k tomu dělat si s vypleněným hotelem prakticky cokoliv a ten mu tam milerád uklidí a vygruntuje.
———
protože starostovým cílem je nejspíše vypudit ty, kteří se svým automobilem stojí na náměstí celý den a blokují tím místa dalším, kteří nemají kde parkovat a pak jim nezbývá nic jiného, než dojet k Poliklinice a dojít si na něj těch cca 100-150 m pěšky.
ALE výjimku z tohoto by měli mít ti, kteří na náměstí bydlí (např. v budově města, kde je v přízemí obchod s koly Krondráf, ale nad tím jsou městské byty s balkony), kteří vlastní a nebo provozují pronajatý obchod, a ti, kteří tyto obchody zásobují a jsou schopni toto zásobování prokázat, třeba přímo u vedoucího obchodu a aktuální fakturou za dovezené zboží.
Nesouhlasím s Tvým argumentem mnoha ztracených minut. Platí to snad pro těžce invalidní a imobilní starobní důchodce. Pokud zaparkuji u Polikliniky, jsem za 2 možná 3 minuty na náměstí a další možná 3 až 4 minuty tam, kam potřebuji jít. To je ztracených cca 10-15 minut. Zbytek z půlhodiny, cca 15-20 minut na vyřízení pošty, koupení zeleniny nebo zmrzliny bohatě stačí. Ti, co potřebují na náměstí trávit více času, doporučuji si to na náměstí zaplatit, zaparkovat si u Polikliniky a nebo jako já, hezky si to obejít pěšky a spojit příjemné (procházka) s užitečným (nákupy). Tudíž nějaké zpoplatnění se mě osobně nijak nedotkne. Do kostela se v neděli ráno modlit nechodím. A náměstí si alespoň uleví a nebude v pracovní špičce (cca 8h-17h) přecpáno, jako vždy. I ty průjezdy jsou katastrofální, jedna kolona za druhou že ani není možné přejít zebru.
Jak jsi ale správně napsal, má to svoje mouchy... KDO bude kontrolovat dodržování půlhodinového limitu buď na hodinách a nebo vytisknutých lístcích z automatů? KDO bude hříšníky pokutovat při nedodržení? Město takové lidi nemá, když ani nejsou schopni pokutovat nebo odtahovat ty, kteří stojí u plné žluté čáry u pošty a domácích potřeb ve zúžení náměstí v jeho horní části. Rovněž i koupě automatu by se měla zvážit, protože vandalové jsou všude a bude snaha jistých sociálních případů se do automatů vloupat s kýženou představou zisku pár drobných na pivo.
———
Co se týká očekávání, že se uvolní parkovací místa, v článku jsem uvedl argumety, proč to nepovažuji za pravděpodobné. Navíc návrh na přidělení výjimek nájemcům bytů a živnostníkům by na náměstí udržel právě ty, které má placení vypudit. Spolu se změnou před poštou by to znamelao reálnou ztrátu volných míst.
Na náměstí není ani jediná zebra (přechod pro chodce). Chodím tam celkem často a nezaznamenal jsem, že by někdo musel před přejítím čekat déle než pár desítek vteřin. Tady žádný problém není, a navíc to zpoplatnění parkování nijak nezmění.
———
Pokud mají na náměstí někteří občané trvalé bydliště a nemají nájezd do domu s garáží nebo vyhrazená stání, pak snad mají principielně od města na bezplatné parkování nárok, stejně jako u lidí na obou městských sídlištích. A není jich tolik, že náměstí zaplní, to se klidně vsadím. Někteří, třeba Vietnamci, do práce nedojíždí, ale chodí pěšky a jsou to i někteří z prodávajících "v pasáži" a průchodu k MěÚ. Část obchodů má navíc svoje soukromé vjezdy s nájezdy se značkami zákazu stání, které mohou využívat čistě pro svoje soukromé účely, za vraty už není veřejné stání. Třeba kousek od Macháčka je vjezd do poměrně velkého dvora. Jeden vjezd pro auta nad Saunou také nepochopitelně blokuje obchod se zeleninou. A další vjezd se starými vraty když jdeme k poště je nevyužívaný a ještě nikdy jsem ty vrata neviděl otevřené - to je ale chybou vlastníka, že je pohodlný, zůstává na ulici, než aby si ráčil se svým autem zajet za vrata a vyčistil si tam nepořádek.
Kromě parkoviště u Polikliniky tu máme ještě další, které se může pohodlně využívat, a to u staré radnice za průchodem, kde po křižovatku s Příční může odhadem parkovat až 30-40 aut a mnoho nově příchozích lidí a nemístních o tom ani neví a proto parkují na náměstích. Z tohoto parkoviště je to na náměstí možná i blíže než od Polikliniky...
Zpoplatnění parkování na náměstí by situaci změnilo, jen kdyby nebyla první půhodina zadarmo, ale platilo by se hned rovnou od začátku. A hned by se to vyčistilo od těch méně příjmových, třeba důchodců, kteří by si nechali pro korunu vrtat koleno.
A Tvoje připodobnění závory a extrabuřtů pro úředníky? Je to přeci fajn, že se z náměstí odstěhovali na Příční. Tamní městské parkoviště určené jen pro úředníky s náměstáím přece nesouvisí a účelem jeho zřízení byla právě také i úleva od parkování u staré radnice a přesun k radnici nové.
Na náměstí jsou jednak vyvýšené příčné prahy, ale i nevyvýšené úrovňové přechody či přejezdy pro byciklisty, vozíčkáře atd. jeden je hned u autobusové zastávky směrem ke zmrzlině. Pravda, že je značen mizerně a tu zebru tam měli nastříkat.
———
Datum 14.08.2015
Vložil Jaroslav Švestka
Titulek Re: Re: Re: Jsem pro zpoplatnění parkování,
OdpovědětTakže pokud tomu dobře rozumím, jestli se nebude platit od první minuty, neočekáváš žádnou změnu k lepšímu a souhlasíš s tím, co jsem napsal?
Odsunutí radnice z náměstí byla chyba, která přispěla k tomu, že na náměstí už skoro nic není. Radnice, hotel, hospoda, nic, úpadek.
Já myslím, že v článku je rozdílnost metru (sobě závoru, tobě poplatek) popsána celkem srozumitelně a se zpoplatněním souvisí.
Na náměstí přechody nejsou a nejsou tam schválně. Díky tomu a omezené rychlosti na 30 km/h je možné přecházet kdekoliv, nejenom na přechodu.
———
Datum 14.08.2015
Vložil Miroslav Veselý
Titulek Re: Re: Re: Re: Jsem pro zpoplatnění parkování,
OdpovědětVpodstatě ano, první půlhodina zadarmo nic neřeší. Nesouhlasím jen s tím, že by celé náměstí zaplnili podnikatelé a majitelé, co s ním jsou vlastnicky a pracovně sepjati. Ještě je tu stále dost nově příchozích rádoby turistů, kteří si na náměstí chtějí dát oběd a kafe a musí horko těžko hledat kde zaparkovat a kde si také ten oběd nebo kafe dát.
Radnice není přece index ekonomické prosperity... je to neziskový soubor byrokratů, placených z městských peněz. Ti jen berou, ale za své peníze nic dál co by se dalo prodat neprodukují.
Město a měststí zaměstnanci MěÚ jsou přece naprosto něco jiného, než řadové veřejné osoby a místní podnikatalé. A dávno skončila ta doba, kdy všechno zadarmo všem (za totáče), vše, nárust aut, ke zpoplatnění prostě směřuje, protože kapacita je prostě omezená a nenafukující se.
Jaktože tam nejsou? Ani na příčných prazích? Lidé tam normálně přechází... omyl, když je kolona aut, tak stejně musíš čekat, ikdyby by jeli 20 km/h. Tedy pokud se řidiči v kolonách nesmilují, nezablikají a nepustí tě, což je vzácné jako šafrán, máš smůlu a musíš čekat, protože chodec bez oficiálního přechodu prostě nemá absolutní přednost, jak si někdo naivní může myslet.
———
Datum 15.08.2015
Vložil Jaroslav Švestka
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Jsem pro zpoplatnění parkování,
OdpovědětNikde jsem nenapsal, že by náměstí zaplnili podnikatelé. Oponoval jsem starostovu tvrzení, že se dopravní situace zlepší, pokud zpoplatnění uvolní 20 míst obsazených od rána do večera živnostníky, zaměstnanci a nájemci bytů.
Na náměstí malého města radnice patří. Vlastně téměř vždy je radnice na nějakém náměstí nebo na návsi. Schovaná v boční ulici, to jsou jen výjimky.
No tak to mě pobavilo, že prý parkování dostávají lidé na náměstí zadarmo. A z čích daní to všechno je?!
Na náměstí přechody pro chodce nejsou a hotovo. Nevím, jestli se pohybujeme na stejném náměstí, ale já tam žádné kolony nepotkávám. Maximálně 5 aut jedoucích (ne stojících) za sebou, a jelikož přecházím, kde se mi hodí, prakticky nečekám. Doporučuji.
Pokud se tedy shodneme na tom, že změnu dopravní situace by přineslo jen placení od první minuty, tak se můžeme zamyslet, zda je situace na náměstí natolik tristní, aby tak razantní zásah ospravedlňovala. Podle toho, co vidím, tam nebezpečné situace nevznikají a s trochou ohleduplnosti se tam všichni nějak poskládáme i bez placení. A jestli má být smyslem zpoplatnění napodobit špatná rozhodnutí jiných ("Jsme jedním z mála měst, kde se za parkování na náměstí neplatí!"), tak to také neuznávám. Nemusíme se lísat k davu.
———
Datum 15.08.2015
Vložil Miroslav Veselý
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem pro zpoplatnění parkování,
OdpovědětVtip je, že do staré radnice bys totálně nafouknutou administrativu a byrokracii za stávajícího stavu už nenacpal ani náhodou. Jó, kdyby se městu podařilo zavčasu vykoupit od pana Dynžíka hotel Angela, tak pokoje mohli předělat na kancly a šlo by to. Jenomže... se jim naskytla příležitost narvat městské peníze do nové radnice na sousední ulici. Já to vítám, od od nich alespoň pokoj a nemusím už na náměstí potkávat byrokraty, kteří tam mohou chodit tak max. na oběd, protože MěÚ nemá vlastní kantýnu a každý jejich zaměstnanec se musí stravovat sám. Není nikde pravidlo, že OÚ nebo MěÚ by měl být na návsi nebo na náměstí. I v mnohých vesnicích to neplatí a je to úplně mimo centrum.
Potkáváme se na stejném náměstí, zkus to v zásobovací špičce a uvidíš... jedno auto, třeba nějaká dodávka, vyhodí blinkry a stojí na hlavní komunikaci, protože tam nezaparkují a tím zablokují celý provoz, pokud v proťáku jedou auta další a už se to štosuje.
Stejně, jako že trvdíš, že parkují zadarmo, tak parkují zadarmo i na obou sídlištích. Ano, parkovací místa jsou města, tudíž oni je postavili za městské peníze, které jsou plněné zčásti i našemi daněmi. To klidně můžeš napsat, že určitý podíl rekonstrukce náměstí jsme zaplatili my, i doplatek nad dotace na CZV a máš vždy pravdu. A město si může bohužel určovat pravidla, takže pokud si umane, že to zpoplatní, tak to zpoplatní. Ještě to mohou zastupitelé nebo rada rozbít, pokud o tom budou jako celek hlasovat... coč by asi měli, protože to bude další záměr za hezkých pár milionů, ty prodejní automaty na lístky jsou sakra drahé.
Nejde tu na náměstí o nebezpečnost, ale o přecpanost těch pohodlných a místních, kteří nejsou schopni odstavit auto u polikliniky a těch hrozných 100-150 m si na náměstí dojít pěšky. A tím blokují místa třeba pro nově příchozí turisty, kteří už bohužel nemají své auto kam dát a tudíž místo toho, aby zde zanechali nějaké tržby v obchodech, tak z kapacitně nedostatečného náměstí radši ujedou znechucení jinam a do jiného města. Jinak mohu uvést srovnatelná náměstí srovnatelné velikosti - Polná, Olešnice, Kunštát a taky se tam neplatí a vždy když jsem tam jel, nebylo to tak přecpané, jako v Bystřici.
———
Datum 16.08.2015
Vložil Jaroslav Švestka
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem pro zpoplatnění parkování,
OdpovědětPředchozí městský úřad tvořily 4 budovy, které bylo možné rozšířit přístavbou, nástavbou, využitím půdy, zbouráním č.p.58 a 59...
Město jsme my, občané. Parkovací místa jsou nás všech občanů společný majetek. Je absurdní platit za využívání svého majetku!
Zásobovacích dodávek není tolik a při troše ohledů se dají v klidu objet. A velké zásobovací náklaďáky by stejně zastavovaly při krajinici, protože se na parkoviště nevejdou. Stále si myslím, že současný stav není tragický, a hlavně že s ním nelze nic udělat bez napáchání větších škod.
Pro turisty, kteří se chtějí po náměstí toulat a mají čas, je určeno Turistické parkoviště pod poliklinikou.
Co se týká nákladů na parkovací systém, City Parking Group nabízí i variantu, že město nebude platit nic, automaty zainvestuje firma, a ta bude parkovné pro sebe vybírat. Čímž by na parkovném vydělával soukromník a město by z toho mělo jen...co vlastně?
———
Datum 16.08.2015
Vložil Miroslav Veselý
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem pro zpoplatnění parkování,
OdpovědětA to je taky k ničemu, mít úřad na 4 místech. Cílem bylo všechny odbory sloučit do jedné budovy, což se povedlo. A staré budovy se mohou využít k jiným účelům. Třeba na staré radnici je kancelář SÚRAO, atd.
Jenomže my občané o tom nerozhodujeme, tedy mohli bysme, kdybysme třeba vyhlásili a sepsali nějakou petici, pod kterou by se podepsalo určité "zákonné" množství lidí. Podobně jako u referenda "Nechceme hlubinné úložiště" by mohla existovat petice "Nechceme placené parkovací stání na náměstí". Jenomže občané jsou pohodlní a radši nadávají, než aby se dokopali k těmto fyzickým úkonům. Ty jsi ale odpůrce placení, jak dobře chápu, tak se můžeš ujmout iniciace...
Divil by ses, jsou to i větší nákladní automobily, dovážející třeba sudy piv atd. Kolikrát jsem byl svědkem, že nezaparkovali, protože všechna místa byla nabitá osobáky. A nedej bože, kdy se v tuto chvíli objeví MHD Zlatývánek. A časem to bude jen horší, protože aut všeobecně přibývá, což jistojistě na vlastní kůži pociťují i nájemníci na obou sídlištích. A postaví jim město nová parkovací místa? Nepostaví. Argumentem města je zachování zeleně a trávy, a její sečení, což je taky pohodlné a nereflektuje vzrůstající potřeby sídlištních nájemníků.
Turisté ani nemají páru, že je pro ně to parkoviště vyhrazené a absolutně netuší, kde je a jak se na něj dostat už jen proto, že je to blbě značené a nebo lépe řečeno není to vůbec značené. Neexistují žádné cedule a navaděče. A každý turista hledá centrum a v mapě nebo GPS při navádění si najde náměstí.
Poslední odstavec už ukazuje na jakousi "privatizaci" nájemní plochy, což sice města zbaví jakési zodpovědnosti za hlídání, ale vybrané peníze se vyvedou jinam a neskončí v městské kase. Mají ale vůbec spočítáno, jestli by tento systém: a) byl výdělečný a tedy ziskový, b) sotva pokryl náklady na automaty a jejich servis a opravy, c) byl prodělečný, jako TIC a spousta dalších městských firem...
———
Datum 17.08.2015
Vložil Jaroslav Švestka
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem pro zpoplatnění parkování,
OdpovědětOsud domů uvolněných úřadem je zatím dost zoufalý a jelikož si politická reprezentace neví rady s bývalým sídlem starosty, čeká jen na nabídku, aby ho někomu střelila. Čímž ztratí vliv na podobu další význačné funkcionalistické stavby, původně sídla bystřické Záložny.
Kdo chce, může se vyjádřit v anketě na stránkách města. Pokud tedy věří, že s ní není manipulováno.
Zda bude nadále počet aut v Bystřici narůstat, není vůbec jisté, vzhledem k trendu stárnutí obyvatel (senioři méně nakupují a jezdí) a především jejich ubývání. I to je argument, proč zpoplatnění nebude dlouhodobě potřeba.
Já myslím, že k Turistickému parkovišti navádí hnědé tabulky na sloupech.
Tak firma má určitě spočítáno nastavení systému, které jí přinese zisk. Bude to představeno na zastupitelstvu v září, tam se ukáže.
———
Datum 17.08.2015
Vložil Miroslav Veselý
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem pro zpoplatnění parkování,
OdpovědětStručně - kdyby chtělo město starou radnici prodat, udělalo by to už dávno ve vlně, kdy prodávala domy např. Kamile Cisárové. Vznikají noví pseudobyrokraté, lobbing pro HÚ od SÚRAO, Svaz měst a obcí a budou rádi, když pro ně nějaké kancly najdou a stará radnice je proto ideální.
Anketa je k ničemu a orientační. Nemá takovou váhu jako petice a nebo referendum.
Celosvětový a celorepublikový trend je nárůst nákupu aut, rodiny co dřív měly jedno auto společně už dnes mají alespoň dvě. V BnP je stále dost mladých, tuhle jsem se divil, kolik mladých maminek se děckama jsem na náměstí potkal s kočárem. Zřejmě ses nebyl podívat na Sídliště I nebo II v noci - nezaparkoval bys tam, jak je to tam přecpané. Zoufalci parkují i na trávníky. A to samé je s náměstím, co je narvané v opačnou dobu - ve dne a v noci prázdné.
Hnědé tabulky jsou k ničemu a snadno přehlédnutelné. Aby byl navaděč platný, měl by mít velikost vrat nebo auta.
Zisk je také otázkou. Pokud bude většina využívat půlhodinu zdarma, pak platících nebude mnoho. Nevíc systém se dá obcházet tím, že si po půlhodině vyjedeš další lístek a dáš za okno a z půlhodiny grátis už máš hodinu. Takhle se to elegantně obchází v novoměstské nemocnici v areálu, kde se to také zpoplatňuje až po první půlhodině. Stačí v 25 minutě z areálu vyjet a znovu najet a máš další půlhodinu grátis. Rozdíl je jen ten, že tam mají závoru. Jediná jistota je kukaň s výběrčím, jak to mají ve Velmezu, kde se platí hned od začátku, když na náměstí vjíždíš. Zeptej se starosty Necida, jak si to zavedení zpoplatnění tam vychvalují.
———
Datum 18.08.2015
Vložil Jaroslav Švestka
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem pro zpoplatnění parkování,
OdpovědětTehdy to nemohli prodat, protože ještě neměli obřadní síň v kulturním domě na chodbě. Nemyslím si, že tento způsob pronajímání dokáže generovat dostatek peněz na údržbu budovy.
Anketu jistě využije starosta na podporu svých záměrů, takže tak neškodná není.
Psal jsem, že významný nárůst aut v Bystřici nečekám, a psal jsem proč. Dopravní situace na náměstí by se neměla zhoršovat ze současného stavu, který je zvládnutelný.
Zkušenost VelMezu je irelevantní. Pokud my máme na náměstí nějaký problém, musíme začít tím, že jej definujeme a pak budeme hledat možnosti jeho řešení. Ne že bez analýzy problému zavedeme zpoplatnění parkování s odůvodněním zkušeností jiného města, jemuž to s jeho problémy pomohlo. Každé město je jiné.
———
Datum 18.08.2015
Vložil Miroslav Veselý
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem pro zpoplatnění parkování,
OdpovědětTaké si myslím, že to neutáhne provozní náklady. Těžko říci, kolik platí SÚRAO za zřízení kanclu a expozice s modelem úložiště, nástěnkou s mapami atd. Stará obřadní síň není využívaná. Nejdřív město musí prodat objekty, které ho víc pálí. Jako třeba starou kotelnu, nebo pozemky po zdemolované pekárně. Starou radnici na náměstí si z nějakého důvodu prostě drží. Ke kanclu SÚRAO mohou přibývat další pseudobyrokraté a lobbisti. Třeba u těch třech diskutovaných ze Svazu měst a obcí není jisté, jestli budou mít flek na nové radnici, protože tu mají obsazenou.
Anketu může využít, jen když se většina vyjádří tak jako on, tedy PRO záměr, pro placení. V opačném případě je mu k ničemu a spíše jeho záměry zhatí. Stejně si myslím, že většina nezaměstnaných, socanů a penzistů bude v anketě "hlasovat" proti tomu. A těch tu máme pořád ještě dost.
Hehe, současná situace na náměstí se už zhoršit nemůže, protože je nejhorší od své rekonstrukce. Proto volají po nějaké regulaci.
Město na nějaké analýzy nemá peníze a radši dá záměru zelenou. Kdo by tu analýzu měl jako dělat? Byrokraté z odboru dopravního a silničního? Zase utopie, protože to nemají v popisu práce... museli by na to oslovit nějakého externího specialistu a taky ho za to pořádně zaplatit. Ten si dopravní špičky zmonitoruje, i to, kolik aut náměstím projíždí atd. protože přesně tohle bude analýza chtít.
———
Datum 19.08.2015
Vložil Jaroslav Švestka
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem pro zpoplatnění parkování,
OdpovědětZatím to vypadá, že anketa velkou pozornost nepřitáhla (370 hlasů) a vyjádřit se přišli především příznivci zpoplatnění (87%).
Já na tom náměstí žádnou fatální situaci nevidím a i proto si kladu otázku, kdo a proč zpoplatnění prosazuje.
Bez analýzy nebudeme vědět, jaký, a jestli vůbec, máme problém, ani jakými prostředky se s ním dá nejlépe vypořádat. Ale tady asi o řešení problému nejde, tady jde o zisk pro firmu CPG.
———
Datum 19.08.2015
Vložil Miroslav Veselý
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem pro zpoplatnění parkování,
OdpovědětNepřitáhla ani moji pozornost, je mi srdečně jedno, jak to dopadne, združiji se hlasování. Mě osobně se zpoplatnění nedotkne, protože si náměstí obíhám pěšky.
Ti většinoví příznivci chystaného záměru města jsou prostě Pačiskovci, Vojtovci, Kotlánovci, oranžoví socani, rudí komančové a nezávislí za rozvoj bystřického regionu... co by je nadále ve volbách volili nebo jsou jejich stoupenci. Odpůrci jsou pravičáci, důchodci a sociální případy, co si pro kačku vrtaj koleno a ti ani neví a netuší, co to je internet.
Pokud jsi četl článek starosty, tak analýzu zřejmě nepotřebuje k protlačení tohoto záměru, jen shovívavé a jemu loajální stádečko zastupitelů a radních. Že by to opozice (HORA2014, ANO2011) blokla, se mi nezdá, nenapsali k tomu oponentní článek a zřejmě je to nezajímá. Ale někoho z města toto zpoplatnění muselo napadnout. Šuškalo se o tom už dříve na staré dobré diskuzi. Jablko nepadá daleko od stromu.
———
Jen pro upřesnění. Pan Krondráf od září svůj obchod s rybářskými potřebami zavírá, takže zde v Bystřici končí další sympatický obchod. Město se nejen vylidňuje, ale odchází z drahých nájmů i zdatní obchodníci, takže za pár let nebude důvod na bystřickém náměstí vůbec parkovat! Dnes se poté, co ukončila činnost vinárna Rozhledna, už ani nenajíte v normálním podniku. Tak jak tady chcete dělat turistiku?
———
To, že se některé obchody zavírají a nové otevírají, je snad normální... nad Krondráfem skončilo květinářství a už je tam rázem zelenina, u kostela zase Alkomarket s prodejem je taky pryč, vydrželi tam snad čtvrt roku a je to tam taky prázdné, protože majitelka za pronájem chce na zdejší poměry docela velké nájemné a nepokryjí ho ani zisky s vidinou desetitisíců a ony to byly spíše tisíce měsíčně. Skončila zmrzlina a cukrárna u schodiště vedle knihovny v suterénu objektu autoškoly pana Vetešníka a dnes je tam docela prosperující Kebab bar. Vinárna Rozhledna je už 3 týdny zavřená, protože kuchař utekl, protože tam příšerně vařil, psychicky neunesl množící se stížnosti a nová provozovatelka po panu Havlíkovi nemá na to najít si nového. Vím to proto, protože jsem tam každodenně chodil na meníčka. A kdo nás na náměstí spasí? Kavárna Franqueza, která je sice vynikající a dobrá, ale pro některé skupiny obyvatel stále drahá? Nebo pan Kubík s hotelem Přehrada, který už zdevastovaný hotel asi 3 měsíce otevírá a stále nic, protože stále nejsou zapojeny energie a voda, na nichž visí dluhy, bez které se každá hospoda nehne? Fata-morgana. Zeptejte se pana Jurmana, jak zde chce dělat turistiku... ten měl v devadesátých letech recept a plnou pusu o nájezdech bludných holanďanů do našeho mikroregionečku a skutek jaksi utek. Snad kdyby povolili koupání a rekreaci na Vírské přehradě, jinak stále sto let za opicemi. Bohužel.
———
To je celkem složitá otázka, kam vlastně v době internetu a automobility směřuje maloobchodní prodej. Místní nepodporují bystřické podnikatele, nakupují podle ceny v eshopech nebo ve větších městech, což znamená pro místní firmy nízké tržby, z nichž neutáhnou vysoké nájmy. Čas ukáže, jestli zaniknuvší obchody nahradí něco životaschopného.
Turistiku chtějí dělat v dotovaných nebo městem provozovaných podnicích - Sporthotel, Club, Borovinka... S prostorem pro nedované soukromníky se počítat nedá.