Na straně číslo 6. dubnového bystřicka 2016 se konečně řeší Eden. Kdo by chtěl ale v Pačiskově článku hledat nějaké vysvětlení problémů v CZV, bude zklamán. Žádné vysvětlení se nekoná a o přehřívání a obrovským provozním nákladům, rovnajícím se dvoj až trojnásobku provozních nákladů kulturáku, tam nepadlo ani jedno slovo! Článek Novotného mladšího je plný nezodpovězěných otázek. Škoda, že jako jediný zastupitel má odvahu se k věci vyjádřit a také se divím, že mu to socanské vedení umožnilo do jednobarevného tendenčního plátku zveřejnit. Některé otázky odcituji níže:
1) Vysvětlí vedení města, kdo je za vysokou ztrátu Edenu (díky uzavření přehřátého Ekopavilonu) zodpovědný?
2) Kdo může za nefunkční a přehřívající se Ekopavilon?
3) Jaké jsou smluvní pokuty s dodavateli, termíny pro dokončení prací, kdo měl konat a nekonal?
4) Místo toho, aby radnice donutilo dodavatelskou firmu vady Ekopavilonu odstranit, uhradila sama z městských prostředků několik set tisíc korun navíc na neúčinnou dělící skleněnou stěnu. Proč?
5) Proč radnice dlouhodobě tají problémy Edenu a s podivnou laxností se staví k řešení reklamací?
6) Proč Burian naznačuje vazby na dodavatele?
7) Proč do vedení Edenu nechtějí nikoho pustit?
No byli bysme velmi rádi, kdyby se Pačiska věnoval i těmto otázkám a né zástupným výmluvám na to, že zodpovědný byl Burian a já vlastně nic, já muzikant. CELÝ AREÁL CZV ALE VLASTNÍ MĚSTO!!!! Naše chytré město, ale bohužel plné hloupého a lhostejného vedení, které se k problémům staví zády a ne čelem. Takže se z toho tito korytáři nemohou vykroutit. A velmi doufám že tentokrát při následujících volbách do zastupitelstev v roce 2017 budou občané konečně sčítat účty a i myslet mozkem (pokud ovšem nějakým disponují).
Důvody odchodu manažera z Edenu
06.04.2016 12:16Autor: Michal Burian
https://www.televizevysocina.cz/zpravodajstvi/bystricko/hlavni-zpravy
https://zdarsky.denik.cz/podnikani/noveho-sefa-edenu-radnice-zacne-hledat-az-na-podzim-20160323.html
K tématu mého odchodu z Edenu si dovolím uvést následující.
Neexistují žádné zástupné důvody, žádné neshody ohledně vedení centra, jak se nyní snaží starosta prezentovat. Důvody byly pouze dva – 1) mé zdravotní problémy pramenící z rozporu mezi odpovědností a pravomocemi, jejichž ztělesněním je 2) ekopavilon. Odpovědnost i pravomoc jsou totiž nedělitelné, proto jsem nemohl jsem nést odpovědnost za něco, co jsem nemohl ovlivnit.
Řízením stavby centra Eden za město byl pověřen Ing. Sitař, výkonný úředník se zkušenostmi povětšinou z přestavby chodníků a výstavby cyklostezky. Již v jejím průběhu jsem upozorňoval na chybějící zastínění ekopavilonu a další chyby v konstrukci. Ve starém Egyptě se už před 4000 lety vědělo, že teplo, které nepustím do domu, nemusím chladit. Tak vznikly venkovní žaluzie. Já jsem byl ale informován, že "stavíme podle projektu a fungovat to musí". Pan místostarosta dodal, že jako nestavař tomu nemohu rozumět. Takže vše převzali a zaplatili - a ono to nefunguje.
Občas, jednou za měsíc či dva se k tématu sešli a napsali si "úkol trvá". V sezóně jsem musel nechat ekopavilon zavřít kvůli kolapsu jedné návštěvnice z tepla, ztráta na sníženém vstupném 400-500 tis. Kč. Ani to s městem nepohnulo. V září jsem tedy pozval externí experty, ti sepsali závady, navrhli řešení a požádali projektanta o výpočet, podle kterého se stavělo, aby jej mohli prověřit. Tak se zjistilo, že PROJEKTANT ŽÁDNÝ ŘÁDNÝ VZDUCHOTECHNICKÝ VÝPOČET PODLE ČSN NEPROVEDL (město ale převzalo a uhradilo kompletní DPS) a že zapomněl na 18kW tepelného výkonu oken „špice“ ekopavilonu. Namísto toho, aby odpovědní lidé z města dodavatele donutili vady odstranit na jejich náklady, objednal a uhradil Ing. Sitař montáž neúčinné (ale nejlevnější z navrhovaných úprav) dělicí skleněné stěny v ekopavilonu z prostředků města. Stála statisíce, ve skleněné špici ekopavilonu se nyní teplota při slunečném dnu pohybuje nad 40°C, nosná konstrukce naříká, návštěvník tam nepůjde – co by tam dělal? Zprávu externích konzultantů pak založili do šuplíku, jenom projektant se vyjádřil, že se nenechá vydírat.Od října jsem vedení města opakovaně písemně informoval, že podmínkou mého setrvání v Edenu je mj. odstranění všech závad (to je nejenom závad v ekopavilonu) do začátku sezóny. A jelikož je Eden moje dítě, ještě počátkem roku jsem vyvinul nesmírné úsilí, aby se sešli všichni zainteresovaní od projektantů přes dodavatele po investora, aby našli řešení. Město jako konečný termín uvedení do provozu všeho, co bylo dodáno, stanovilo 20. únor. V tomto termínu ale nikdo nic nedodal, neupravil, nepředal, nedokončil – jenom se opět planě řečnilo a se stejným výsledkem zapisovalo. Ještě jsem navrhl, že pozvu soudní znalce, ale byl jsem požádán, ať to nedělám. No tak jsem 29.2. požádal o uvolnění z funkce sám a bylo mi vyhověno - vracím se do soukromého sektoru.
Závěrem musím konstatovat, že s takovou mírou flagrantního chrapounství, neschopnosti, bohorovného nezájmu a ignorance jsem se za celou svou profesní kariéru ještě nesetkal. Tohle se stát v soukromém sektoru, jsou všichni dávno v evidenci uchazečů o práci. Naprostá neúcta k tomu, že někdo někomu dá jen tak 120 milionů na „rozvoj“. Copak nikoho nezajímá, jak byl naplněn účel projektu? Tohle má být strategický projekt kraje? Výkladní technologická skříň? A tak se tedy ptám - není v tom nějaký jiný záměr? Není náhodou nějaká vazba politici-dodavatelé? Vždyť vrabci dopředu cvrlikali, že bude stavět PKS. Nebo je potřeba to nechat zbankrotovat a pak to někomu dopředu známému prodat? Ve světle posledních kroků nových manažerů na Edenu si nedovedu představit, že by se svou zkušeností střihačů pásek a vítačů občánků mohli řídit centrum Eden byť na přechodnou dobu, byť po jednu sezónu. Eden ještě nějakou chvíli pojede setrvačností a pílí zbylých zaměstnanců. Stále ale platí, že na úspěchu se musí pracovat roky, pokazit se to dá za měsíc. Ten právě uběhl.
———
ZpětDiskusní téma: Důvody odchodu manažera z Edenu
———
V Bystřici a okolí ať se staví cokoliv, tak je předem jasný, že to dostane PKS... u nás dělali fotbalový hřiště (!!!) a ani to neudělali pořádně (proč se asi říká Pokurvíme Každou Stavbu). Dalo by se to přirovnat ke krásně zvlněné krajině na Vysočině, obec to nakonec musel na vlastní náklady jakžtakž opravit a navíc dodělat odvodnění, protože po lehkém deštíku se hřiště měnilo v rozkošný rybníček ;)
———
Mýlíte se. Bystřice je rajon firmy SPH Beton (Stavby) a protože by CZV pro ni bylo příliš velké sousto (nemá moc zaměstnanců), tak se o realizaci podělila s PKS, které má širší zaměstnaneckou základnu.
———
Datum 21.04.2016
Vložil uvaděč na pravou míru
Titulek Co mne pobavilo z březnového zasedání rady...
Odpovědět"relativně drobná položka u firmy SPH ve výši 5.030,- Kč za kousek pískové pěšiny v areálu" (CZV) jakého překvapení se ještě dočkáme?
Ačkoliv se zastupitelé na konci prvního kvartálu sešli, není dosud na konci dubna zveřejněn zápis. Inu bežná praxe města. Nové stránky jsou neauktualizované.
———
Dnes se mi do ruky (či lépe řečeno do schránky) dostaly nějaké kopie dokumentů, objasňující čerstvé pozadí po odchodu pana Buriana z funkce, kde se možná schyluje k nějakému možnému soudnímu střetu, tedy pokud by nebyly všechny požadované závazky mezi oběmi stranami vyřešeny. Sice nevím, kdo mi tyto mé osobě neadresované dokumenty bez obálky v pondělí ráno do schránky osobně vhodil (pošťačka to zcela jistě nebude), ale nezdá se mi, že by šlo o podvrhy nebo nějaký únik informací, či porušení povinnosti mlčenlivosti. Jedná se o korespondenci mezi Ing. Pačiskou a Ing. Burianem.
Z dokumentů je zřejmé, že odchozí manažer a bývalý ředitel v jedné osobě se (asi oprávněně, ale neznám podmínky výpovědí) dožaduje vyplacení zlatého padáčku, který činí šestinásobek měsíční mzdy a také vyplacení některých cestovních náhrad za uplynulé zimní měsíce. Dále nebyly městem (resp. prostřednictvím uvedené městské firmy) proplaceny některé faktury Burianově firmě ECEAT, pravděpodobně za nějaké marketingové nebo reklamní a propagační služby na CZV. Netřeba poznamenat, že tyto faktury a smlouvy jsem nenašel na seznačním "transparentním" portále města Bystřice. Město nevyplacení padáku odůvodňuje nedodanou kompletní agendou a účetnictvím městské firmy Eden Centre s.r.o. a zřejmě porušením mlčenlivosti, což potvrzuje výše uvedený článek zveřejněný na těchto stránkách.
No shrnu to následovně. Pan Burian dal dopisem "pokus o smír" městu ultimatum do 22.4.2016 (končí za 4 dny), do kdy by měly být pohledávky vyřešeny a současně bude o této situaci informovat nejen obyčejné řadové občany, mezi které se řadím, ale i vážené zastupitelstvo. Obávám se, že pokud město bude nečinné (myslím si, že nezaplatí a to se můžu s kýmkoliv hned vsadit), je to poslední krok před oficiální předžalobní výzvou na mimosoudní vyrovnání, a pokud nezabere ani to, půjde to rovnou natvrdo žalobou k soudu, který rozhodne, kdo je v právu a kdo má nárok na to, co požaduje. Kdo koho bude žalovat není zřejmé, ale asi pan Buran město BnP.
No co popřát poškozeným? Hodně štěstí v tomto boji. Pan Burian chtěl poznat naše město, jeho nejvyšší představené a některé nekalé praktiky v podobě tzv. "kamarádkšeftů" mezi nejmenovanými jednatelemi největších bystřických a žďárských stavebních firem a nejvýše představenými zástupci města (bohužel legálně volenými), tak se mu to nakonec splnilo a nadšen z toho rozhodně nebyl, není a bohužel ani nebude. Pokud se celkově nezmění politické klima v tomto městě, nezmění se na starých zajetých kolejích vůbec NIC.
———
Pokud má někdo nárok na roční příjem cca 1,2 mil. Kč hrubého, těžko lze odchodné kolem 0,3 mil. Kč považovat za „zlatý padák“. Jedná se o obvyklý trojnásobek, z něhož se stal šestinásobek jen tím, že se odvíjí od angažmá ve dvou firmách. Pokud se tyto požadavky zdají někomu nepřiměřené, měl by se obracet na lidi, kteří je Burianovi přiznali ve smlouvách.
Bylo by trochu nečekané, kdyby nyní starosta argumentoval nepředáním agend, když na březnovém zastupitelstvu tvrdil, že protokolární převzetí proběhlo bez potíží a účetnictví má u sebe externí účetní.
Politické vedení může spor dohnat až k soudu, ale asi nevěří tomu, že by mohlo uspět. Náklady samozřejmě nepůjdou z kapsy politiků, takže v tomto směru se nemají čeho bát. Na druhou stranu, začít prát špinavé prádlo před soudem hrozí nebezpečím, že ledasco vyplave na povrch.
Jinak, tento příběh může být zajímavý, ale v kontextu všech potíží CZV se jedná spíše o banalitu. Neměli bychom si jí nechat odvést pozornost od dosud nezodpovězených klíčových otázek.
———
Musí to být víc. Daně z příjmu, sociální a zdravotní pojištění nedělají 50% z hrubého, takže může to být 0,6 mega hrubého a 0,4 mega čistého.
Ale právě tak se stalo... v dopise Pačisky Burianovi "Upozornění" ze dne 13.4.2016 je jasně napsáno: "Jelikož do dnešního dne NEBYLA předána veškerá agenda společností Eden centre s.r.o. a Eden servisní s.r.o., nemohlo být vyplaceno odstupné dle dohody ze dne 29.2.2016.". Obě věci, tento dopis a vyjádření na zastupitelstvu, se tedy vylučují a pan starosta v jednom z těchto případů nemluví pravdu, tedy lže. A co na to naši zastupitelé??? Jako vždy radši mlčí. Kupodivu tyto firmy nemají interní účetní, ale externí na www.uctujeme.cz. Přitom město má osoby, které by toto mohly klidně dělat... Jurošová a spol. na finančním. A pokud předpoklad rozpočtu neodpovídá realitě, i za toto by měl být někdo zodpovědný. Ale jak jsem napsal, v tomhle městě všichni dávají od všecho radši ruce pryč a nikdo se k ničemu nehlásí.
Stejně jako promrhané soudy okolo sporů s rekreačním využívání Vírské přehrady, které město se státním podnikem Povodí Moravy nemohlo nikdy vyhrát, atd. půjdou tyto náklady vniveč. Mělo by být dávno uzákoněno, že pokud se budou soudit obce, nepůjde to z obecních veřejných rozpočtů, ale kapes zodpovědných, kteří ve jménu obcí vystupují, za obce se v různých závazných smlouvách a dohodách připodepisují a jsou jimi placené. Ať je to trošku bolí. Pak by si na některá rozhodnutí, smlouvy a dohody dávali velký bacha a nepodepisovali je bez rozmyslu jako na běžícím páse.
———
Datum 19.04.2016
Vložil Kristýna Poláková
Titulek Re: Re: Konflikt výpovědí zdaleka nekončí
OdpovědětZ výše napsaného vyplývá, že Burianův statisícový plat nebyl pouhou šuškandou. Je otázka, zda lze takovou částku - vzhledem k ekonomické situaci EDENu, ale i s ohledem na situaci v regionu - vůbec považovat za mravně únosnou.
———
Datum 19.04.2016
Vložil Miroslav Veselý
Titulek Re: Re: Re: Konflikt výpovědí zdaleka nekončí
OdpovědětTo je dobrá otázka, ale spíše na ty, kdo tuto supervýhodnou smlouvu s panem Burianem podepisovali se snem nabitého statku a velkých výdělků, které se loni nekonaly a letos to asi bude stejné, protože to do léta opravit těžko stihnou... tedy na Pačisku a Vojtu. Černá díra skvěle plní svůj účel a toto jsem predikoval ještě před samotnou výstavbou CZV. Pan Burian je samozřejmě jednatelem více firem, již zmíněného ECEAT, takže sedí na více židlích a měl schválený a bystgřickými posvěcený královský plat, o jakém se nesnilo mnohým obyčejným občánkům. Nehorázné je tedy už jen žádání a proplacení cestovních náhrad ze Železného (Tišnova) na statek a zpátky. To si klidně z toho platu mohl hradit sám. Ale zase, pokud to bylo součástí té nevýhodné smlouvy, těžko se s tím něco udělá. Otázkou dobrých mravů je také to, že jak je možné, že si tyto mětské firmy Eden centre a servisní s.r.o. zadaly nějakou další subdodávkovou práci (asi zase reklamy, marketing a další nemanuální činnosti) firmě ECEAT, tedy jakoby sami sobě? Vždyť každý to může chápat jako "malou domů" a jisté zneužívání. Pan Burian a jeho supermarketingmanažer Pichler byli natolik dobře placeni, aby tuto práci vykonávali v rámci své činnosti sami a nezadávali to svým rodinným příslušníkům ve firmě ECEAT! Nebo měl Burian alespoň udělat nějaké výběrové řízení. To ale nenažraní sobci, co chtějí víc a víc nedělají a s jídlem roste chuť, to jsem tu taky napsal. Mimochodem, pan Pichler, pravá ruka Buriana v této firmě ECEAT také dělá. Je to vše propojené. Divím se, že si ještě vesele tito dotační piráti užívají svobody. Pačiska mu skočil na lep a med a teď toho bude trpce litovat.
———
Datum 20.04.2016
Vložil Jaroslav Švestka
Titulek Re: Re: Re: Re: Konflikt výpovědí zdaleka nekončí
OdpovědětBurian jistě nežádal o proplácení cestovného z domova, ale pracovních cest v souvislosti s výkonem funkce.
Platby vůči ECEATu mohly souviset třeba se slavnostmi moravského uzeného, což je projekt přes Stezky dědictví napojený na ECEAT.
———
Datum 20.04.2016
Vložil Miroslav Veselý
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Konflikt výpovědí zdaleka nekončí
OdpovědětTo je celkem jedno na jaké cestovné. Bavíme se o tom, jestli je nebo není amorální o ně žádat, když bral 100 tisíc hrubého, což klidně mohlo být i 60-70 tisíc čistého a byl tak v dost dobré vatě. Pak je nějaký tisíc nebo dva na benzín do luxusního Burianova auta bezpředmětný. Ředitel se měl také hlavně starat o chod CZV a né si jezdit po nějakých výletech. I v tomto se samozřejmě dá podvádět a zneužívat, protože pokud nemá štěnici, může si napsat, že jel do Prahy, ale ve skutečnosti mohl kilometry rozpočítat na dopravu do domova. Normální řadový zsměstnanec si tyto výlohy na to aby se dostal do práce a zpět domů cvaká sám...
Pořadatelem akce uzeného bylo Eden centre a servisní s.r.o., které mají svoji vlastní právní subjektivitu. ECEAT byl pouhým partnerem. Nevím, jestli bylo ve smlouvě s městem uvedeno, že tuto akci bude zajišťovat rovnou ECEAT. Na podstatě věci "dohazování" kšeftů to vůbec nic nemění. Burian, sedící ve všech třech firmách si zadal práci sám sobě a své vlastní firmě, což je minimálně střet zájmů nebo věc vyvádění dalších finančních prostředků z rozpočtu města mimo svůj plat, na což se zcela jistě měl podívat i ÚOHS. Také nevím, kolik na obou údajných daňových dokladech bylo městské firmě, resp. městu fakturováno. Jen snad souhlas, že se to nejspíše týkalo moravského uzeného a patrně také jednoročních oslav a dne otevření. Město by mělo být transparentní a toto zveřejnit, neb to jsou opět výdaje města placené mimo jiné i z našich daní. A nezveřejnit jen výdaje, ale i zisky... předpokládám, že uzenáři měli na CZV dělat reklamu taky za nějaký peníz, odvedený městské firmě a né zadarmo. Ano, ve finále si myslím že i tyto dvě akce byly stejně pro město prodělečné, hlavně roční oslavy a den otevření, který byl grátis a bez vstupného, narozdíl od uzeného.
———
Datum 02.05.2016
Vložil Michal Burian
Titulek Re: Re: Re: Konflikt výpovědí zdaleka nekončí
OdpovědětVážená paní Poláková,
vašemu jednoznačnému názoru se těžko oponuje. Nicméně minulý týden jsem dostal od paní účetní oficiální potvrzení průměrného měsíčního platu. Zřejmě překračuji povinnost mlčenlivosti, nicméně jedna firma 25 707, druhá firma 27 777.-: je to moc? Každá z nich je na plný úvazek. Co to je "situace v regionu"? Klidně se můžete přihlásit do příštího výběrového řízení na manažera. Vždyť takový plat má dnes kdejaký tabulkový ouřada bez jakékoliv odpovědnosti. A k tomu na rozdíl od "neouřadů" 5 týdnů dovolené ze zákona, pevnou pracovní dobu, stravenky a fond kulturních a sociálních potřeb. Na Edenu nic z toho. Je to hodně záviděníhodné? Každodenní dojíždění více než hodina, pracovní doba neomezená včetně sobot a nedělí, cestovné z vlastní kapsy, měsíčně bratru 6000 Kč, (musím pochválit pana Švestku za střízlivost, na rozdíl od pana Veselého je schopen uvažovat normálně - cestu do zaměstnání by mi nikdo neuhradil). Začínali jsme od nuly, žádný zaměstnanec nikdy předtím v cestovním ruchu nedělal, konkurence roste jako houby po dešti a Bystřice rozhodně není střed světa. Vůbec netušíte, kolik bude spotřeba energií a dalších nezbytností, protože to z projektu nezjistíte. Přitom je cílem 50 000 návštěvníků a více ročně (po prvním roce 27 000 návštěvníků) + farma, kterou jsem vykopával vlastníma rukama z kopřiv k tomu, 6 nepojízdných traktorů, krávy bez telat, pole zaplevelená až hamba. Kdo to nezažil a neprožil, těžko to pochopí. Bavíte se o "zlatém padáčku". Ten je vykoupen tím, že skončíte ze dne na den a nemáte nic. Na čtyři toky jsem na hřebík pověsil podnikání, abych měl čas na Eden - vždyť je to STRATEGICKÝ PROJEKT CESTOVNÍHO RUCHU KRAJE VYSOČINA. Takže těch 6 platů slouží k tomu, abych nezatěžoval sociální systém jako nezaměstnaný a nastartoval zpět svou kariéru. Tolik tedy k mravní únosnosti.
———
Datum 05.05.2016
Vložil Kristýna Poláková
Titulek Re: Re: Re: Re: Konflikt výpovědí zdaleka nekončí
OdpovědětVážená pane Buriane, díky že jste vnesl do věci jasno. Přesto si dovolím pár podotknutí a otázek:
a) Hodina cesty do práce není zase tolik. Švagr i manžel jezdí každý všední den do Brna hodinu a půl tam a hodinu a půl zase zpět. Byl jste na tom tedy ještě relativně dobře. Čtvrtletní traťová jízdenka je přijde s IN25 na cca 4300 Kč plus čtvrtletní tramvajenka po Brně 1370 Kč. Pokud jste za měsíc jen do práce projezdil 6000, měl byste se zamyslet nad využitím služeb IDS JMK nebo si pořídit vůz s nižší spotřebou.
b) Píšete, že nikdo ze zaměstnanců neměl zkušenosti z cestovního ruchu. Proč jste je tedy přijímal a nevybral si někoho s odpovídající kvalifikací? Chyba byla možná v modelu přijímacího řízení, kdy byl z každé skupiny uchazečů vybrán jen jeden. Ten ovšem ovšem mohl být klidně mnohem horší, než dejme tomu třetí v pořadí ze skupiny jiné. Dvoukolové řízení nikomu na mysl nepřišlo?
c) Píšete o "ouřadech bez zodpovědnosti", čímž naznačujete, že sám jste odpovědnost nesl. Jaké důsledky pro Vás tedy měl fakt, že CZV skončilo ve ztrátě a předpokládaný počet návštěvníků nebyl zdaleka naplněn? Žádné, protože jste včas opustil potápějící se lod, ba navíc jste dostal královské odstupné. Kázat o zodpovědnosti je tedy trochu pokrytecké...
———
Datum 11.05.2016
Vložil Michal Burian
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Konflikt výpovědí zdaleka nekončí
OdpovědětPaní Poláková, děkuji za vaše rady.
ad a) Byl jsem najat na ředitelskou pozici ve dvou městských firmách, jelikož mám za sebou 30 let manažerské praxe a jsem autorem celého konceptu. Takový pracovní úvazek je běžně 12 hodin denně včetně sobot a nedělí a nelze se spoléhat na vlak. Možná byste měla poradit švagrovi i manželovi, aby se ucházeli o ředitelské posty v Edenu - nemuseli by dojíždět. Pro info - mám auto se spotřebou 5,5 l/100 km, do ceny za km se počítá i amortizace podle vyhlášky.
b) Požadavek města byl, aby přednost dostali lidé z Bystřice a okolí. Do výběrového řízení se nám přihlásilo 160 lidí, do druhého kola jich postoupilo 60, vybrali jsme jich 8. Při výběrovém řízení byly vzaty v úvahu osobní vlastnosti, vystupování, schopnost komunikace, aktivní ovládání PC, jazyková schopnost atd. Přesto se do půl roku polovina vyměnila - to je normální stav. A přestože skoro nikdo neměl s cestovním ruchem žádné předchozí zkušenosti, hluboce před nimi smekám, za ten rok neuvěřitelně vyrostli a věřte mi - kdybych jim teď mohl říci "přátelé, rozjíždíme nový podnik, pojďte do toho se mnou", půjdou všichni. Jsem si tím naprosto jist, byl to můj nejlepší tým za mou profesní kariéru.
ad c) CZV je normální komerční firma a musí se tak chovat, neboť její úspěch závisí na ochotě návštěvníků do Bystřice přijet a utratit tam peníze. Nic na tom nemění ani to, komu patří, ani to, kdo to platil. Každá začínající firma prochází několika fázemi, přičemž první je zabírání tržního segmentu a do bodu zvratu (z mínusu do plusu) se ve vynikajících případech dostane za 3-4 roky, běžně za 5-8 let, pokud se nejedná o nějaký technologický startup. My jsme si dali za úkol v prvním roce 20 tis. návštěvníků, dosáhli jsme 27 000, v roce 20150 pak 30-35 000 lidí, v roce 2018 byl stanoven cíl 50 000 lidí a přechod do zisku. Takové projekty jako je CZV se do otáček dostávají roky a očekávat, že první rok dosáhnou zisku je dětinské, tak to prostě v ekonomice nefunguje.
Závěrem - nejsem kazatel a už vůbec ne pokrytec. Odešel jsem proto, že jsem nemohl nést odpovědnost za výsledek (dlouhodobý, splnění cílů projektu) v situaci, kdy třetina areálu je zfušovaná a majitel to nejenom aktivně připustí, ale dlouhodobě s nápravou nic nedělá. Eden jsem opustil nikoliv jako potápějící se loď, abych to na někoho hodil, ale po marné snaze zacelit díru v boku, bez jejíž opravy se k cíli nedá dojet (a to jsem vedení města ústně i písemně opakovaně žádal, aby mi dali pravomoc to udělat za ně - jako externí manažer jsem tohle zařídit bez plné moci nemohl). O té díře vedení města vědělo od samého počátku, už když se stavělo - přesto tvrdohlavě postupovalo podle vadného projektu. A když už to takhle zfušovali, nebyli ochotni to nechat opravit na náklady viníka - na tohle by se dalo pohlížet jako na hospodářskou sabotáž.
Ta investice=CZV má za cíl dovést na zapadlé a vylidňující se Bystřicko turisty a s tím jejich peníze. Proto dala EU na projekt svá eura. Snad se mnou budete souhlasit, že turistu nelze uspokojit chalupou, ve které je prázdno a 40°C. Snad to vedení města někdo nakonec spočítá - nečinností a ignorantstvím maří investici, na kterou jim dal bohatý strýček, maří šanci na hospodářské oživení Bystřice, aby se přestali lidi stěhovat pryč, protože tam chcípl pes.
Poslední věc - o odstupném máte podle mě poněkud zkreslené představy (každý máme holt jiný pohled a míru). Odstupné je přece běžný nástroj, aby odcházející měl být z čeho živ, než si najde jinou práci, zejména když je člověku přes 50. Odstupné horníků v OKD má činit 12 platů (a nejsou první, kdo to takto má), přesto jim asi nikdo nezávidí. Nebo snad vy ano?
———
Datum 13.05.2016
Vložil Miroslav Veselý
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konflikt výpovědí zdaleka nekončí
OdpovědětDal jste se konečně na diskutování? Výborně... třeba se nám něco objasní. Zatím ale mi připadá, že se tu naříká celkem pro nic.
"pracovní doba neomezená včetně sobot a nedělí" vaši píchačku (záznam) o pracovní době jsem opravdu neviděl... tak nám to dokažte a odtajněte vaši docházku!!!
"Začínali jsme od nuly, žádný zaměstnanec nikdy předtím v cestovním ruchu nedělal" a co supermanažér Pichler, vaše pravá ruka, kterého jste takticky přeřadil z ECEAT na farmu, ten jako nikdy v cestovním ruchu nedělal?
"farma, kterou jsem vykopával vlastníma rukama z kopřiv" To si pane inženýre a pí.ejč.jdí. děláte srandičky? Vy že jste osobně vzal do ruky lopatu a krumpáč? Myslíte si, že na toto vám taky všichni skočí?
"pole zaplevelená až hamba" to by jste snad měl plakat na ramínku firmě Agria Drásov, kterou jako skorotiškovák jistě znáte, a která dlouhá léta na pronajatých polí okolo Edenu hospodařila. Skutečný zemědělec si s tím poradí, vy ale nebyl, nejste a nebudete žádný skutečný zemědělec. Žádnou zemědělskou živnost nemáte. Co ve výpise ržp čtu, čím se živíte, je Provozování cestovní kanceláře, Provozování cestovní agentury a průvodcovská činnost v oblasti cestovního ruchu, Vydavatelské činnosti, polygrafická výroba, knihařské a kopírovací práce, Zprostředkování obchodu a služeb, Velkoobchod a maloobchod, Ubytovací služby, Poradenská a konzultační činnost, zpracování odborných studií a posudků, Reklamní činnost, marketing, mediální zastoupení, Návrhářská, designérská, aranžérská činnost a modeling, Fotografické služby, Překladatelská a tlumočnická činnost, Mimoškolní výchova a vzdělávání, pořádání kurzů, školení, včetně lektorské činnosti, Hostinská činnost, Prodej kvasného lihu, konzumního lihu a lihovin, a další práce všeho druhu. Takže vy zaplevelení z titulu předchozch vypsaných činností ani nemůžete rozumět.
"nemáte nic" Jako dohromady v obou firmách bratru 53,5 táců? Čistého nebo hrubého, co jste nám neráčil napsat? Je to jako málo? Dvojnásobný průměrný plat v ČR? Opravdu si asi děláte prču. Některé práce jste si zřejmě fakturoval na ECEAT, vaší osobní agentůře, tak co tu říkáte, že nemáte nebo jste z toho neměl nic... nad rámec svého platu jste si z firmy na něco ještě vyváděl další peníze, a 2 faktury město nezaplatilo. Takže jste odkoupil pohledávky sám sobě za svoji práci. Skutečně kuriozní případ.
"zlatý padáček" Kdo jako podal výpověď z pracovní smlouvy, která jistě byla na dobu neurčitou? Vy, né město vám, takže na nějaký padáček nemáte nárok. Jako za co ještě... za hluboce ztrátové podnikání CZV?
"a čtyři toky jsem na hřebík pověsil podnikání" Podle registru živnostníků na www.rzp.cz jsem nezaznamenal žádné přerušení... ano, je tam jedno Přerušení provozování živnosti (provoz cestovní kanceláře) oznámené podnikatelem: 02.05.2016 do 31.12.2050 Ale to opravdu není v průběhu minulých čtyř let. Tak co nám tu vlastně věšíte za bulíky na nos? Nic jste na hřebík nepověsil.
"5,5 l/100 km" = cca 200 Kč/100 km, 6.000 Kč na palivo dělá... hm. 3.000 km!!! Projezdil jste měsíčně 3 tisíce km? Kam a na co??? Bystřice n.P. - Železné dělá 40 km (né hodina, ale 45 minutek)... krát 60 (pokud dojíždění dennodenně dvakrát) = 2.400 km. Takže to bylo na dojíždění domů, kam jinam. Přesto z 53,5 táců je to zhruba desetina platu.
"Odstupné horníků v OKD má činit 12 platů (a nejsou první, kdo to takto má), přesto jim asi nikdo nezávidí." Srovnávat odstupné tvrdě makajích lamanů, kteří mají často zdravotní problémy z fárání, s odstupným manažera / ředitela / jednatele je dosti zcestné porovnání. Ano, výpovědí jste se akorát vyvlíknul ze zodpovědnosti.
Jinak s těmi turisty se zeptejte westernového magnáta Libora Šikla, který s touto vzí cestovního ruchu a lákání turistů začal hned po převratu... celkem dobře prosperuje a z původního mlýna u potoka se stal obrovský areál včetně vlaku, hotelu, koupaliště, letiště a já nevím čeho ještě. Tam se měla když už tak hledat nějaká inspirace. Sice drahé vstupné, ale ti brňáci tam jezdí. No a z malých počátečních dotací se postupně vyklubaly dotace tučné.
———
Obávám se, že pan Burian si zřejmě vybírá, s kým bude diskutovat a s kým ne. Asi také těžko se bude přiznávat k tomu, jestli s cestovným podváděl nebo ne a proč vyváděl prostředky pro svoji firmičku ECEAT nad rámec svého tučného platu. Proč tyto propagační a marketingové práce nedělali s Pichlerem, když za to byli městem placení a museli na to najímat někoho jiného? To by mělo vedení města a zastupitele zajímat! V tom je totožné chování jako z nadčlověkem Pačiskou, ikdyž ten absolutně odmítá jakoukoliv diskuzi, která je zřejmě pod jeho výsostnou úrovní.
Víte někdo, jak to slavné ultimatum dopadlo? Jestli město s Burianem vyrovnalo či nevyrovnalo závazky? Připadá mi, že tato kauza opět uklidnila. Takže zřejmě účty vyrovnány.
Děkuji za reakce.
No možná lepší počkat si na květnové Bystřicko, třeba se tam možná dozvíme pravdu, kdo za co může. Svalovat vinu na druhé a neuznat své osobní selhání a chyby, to je pohodlné a bezstarostné. Ale co byste chtěli od socanů, kteří jen slibují a populisticky rozhazují? Stejně se chová náš Kája. Není dávno tím, když do funkce starosty nastupoval. Inu moc mění charaktery.
———
Vážený pane nepodepsaný "uvaděči". Kauza se neuklidnila. Máme tu květnové Bystřicko a kritický článek opoziční ANO2011.
Z článků vyplývá, že předpokládaná ztráta CZV za minulý rok (2015) je nádherných 7.081.443 kaček českých... inu loni se povedl rekordní "parádní hlt černé díry". Předpokládám, že součástí těchto výdajů jsou také výše diskutované studie na odteplení pyramidy v letních měsících, kterou Burian zadal nějaké firmě, a kde není jasné k čemu anaco a s jakým výsledkem (projekt není realizace). Zřejmě tam budou i další škody na uschlých ovocných stromech, uhynulých 250 slepic (asi nebyly s láskou chované), atd. Za toto je samozřejmě osobně zodpovědný Burian a spol. (Pichler), ale samovýpovědí se z této zodpovědnosti hezky vyvlíknul.Doufám, že vedení města a zastupitelé nebudou opravdu tak hloupí, že toto projde a tuto megazáplatu opět zamázne město. Burian by si za takovéhle hospodaření nezasloužil ani halíř nad rámec jeho dvouprůměrného platu ve výši 53,5 táců měsíčně, natož nějaké odstupné. Ale vedení tohoto města bylo natolik hloupé, že mu to v supernevýhodné smlouvě (pro město, supervýhodné pro Buriana) umožnilo. Opravdu "profesní zamilování se", jak čtu v opozičním článku... no a teď se oba kohouti v bystřickém rynku hašteří, kdo lže a kdo co komu předal nebo nepředal.
Jedinou pravdou ve prospěch města asi je to, že Burian do konce dubna (a možná i do konce května) neodevzdal veškerou agendu spojenou s hospodařením na CZV, včetně účetnictví. Takže Burian ve svých dopisech Pačiskovi lže.
Jinak k valné hromadě a dozorčím radám, vyplývající z výpisů obchodního rejstříku vyplývá, že kontrolujícími osobami je trio Mgr.Novák (ředitel zemědělky, velký socan a kámoš Pačisky), Mgr.Vojta (místostarosta, za rozvoj Bystřice) a Ing.Sitař (vedoucí majetkového a investičního odboru v BnP). Doufám, že také z té své nečinnosti vůči burianovému kralování v předchozích letech vyvedou své osobní selhání a ze svých funkcí odstoupí a nebo budou odvoláni!!! Bohužel v tomto městě téměř nemožné uznávat své osobní chyby. Vše se totiž takticky svaluje na druhé. Snad se ledy tímto opozičním článkem konečně pohnou...
———
Ještě jste zapoměl na firmu Eden servisní. V ní je jednatelem Mgr. Vojta, předsedou dozorčí rady Ing. Pačiska, členové Ing.Jurošová (vedoucí z finančního) a Mgr.Moncmanová (jedna z radních). Takže vůči firmě Eden Centre s.r.o. je to hezká rošáda (tam je jednatelem Ing.Pačiska a v dozorčí radě Mgr.Vojta a spol.).
Nezdá se vám, že Ing.Pačiska a Mgr.Vojta jsou nacpáni skutečně všude? Pominu-li lesní polečenství obcí, vodovodya kanalizace, atd.
———
Nevíte, jestli pan Veselý prtí nebo prdí?
———
"S Anežkou jsem po létech zase prošel a projel Punkevní jeskyně, byly jsme na Macoše a v okolí." Toto se dočtete na Jurmanových stránkách... nevím tedy, má pan Jurman penis nebo vagínu?