Myslím si, že stát příliš nezajímají tyto "drobné" zakázky malého rozsahu do 3 mega bez DPH. To se spíš týká miliardových zakázek typu tunel Blanka, modernizace D1, dostavba Temelína, likvidace ekologických megazátěží, atd. A nejdražší nabídka nemusí být nutně nejméně kvalitní. Někde nemusí být kritériem nejnižší cena.
Nejhorší je ale jak jsi napsal parazitismus, peníze za nic, čili jinými slovy zlodějina. Vítězná firma, co vyhrála (možná na míru) poptávku a podala jistou cenovou nabídku, pro její výši plnění zakázky se zavázala, nemusí na zakázce teoreticky vůbec dělat - to co by oni dělali, zadají pohodlně dále svým vlastním výběrem subdodávkou někomu jinému a samozřejmě za levnější peníz. Formálně a papírově to však dělají a "zaštiťují" oni. A cenový rozdíl, mnohdy činící onu omílanou třetinu a někdy až polovinu z ceny zakázky? Shrábnou ho do vlastní kapsy a mohou to maximálně odůvodnit, že to bylo na "nějaké manažerské práce" a sled či řízení prací.
Tohle je bohužel tuneling současné doby a pokud se do zákona o VZ nedá přímá podmínka, že ZAKÁZKU musí třeba z 90% realizovat ta firma, co podávala NABÍDKU, nic se nevyřeší a bude se takto dál na veřejných penězích (či peněz z rozpočtů jednotlivých kapitol ministerstev na to určených) parazitovat, náš stát ochuzovat a tím se budeme logicky dostávat do vyšších dluhů a marasmu, ze kterého už nikdy není cesta zpět, protože 2 000 000 000 000 je sakra vysoké číslo.
Příklad zakázky: realizátor - firma SPH+PKS, objednatel - město BnP, zdroj: ROP dotace, ministerstvo: pro místní rozvoj? kontrola: MF ČR, ČOI?, NKÚ?, ÚHS?)
Povstání neschopných a všehoschopných
30.09.2013 00:58V roce 2012 se parlamentu podařilo schválit novelu zákona o veřejných zakázkách (ZVZ), která proces jejich zadávání otevřela veřejné kontrole zavedením povinnosti uveřejňovat na internetovém profilu zadavatele dokumentaci zakázek a snížením finanční hranice, pod kterou se u zakázky nemusí postupovat podle pravidel ZVZ. Znění všech zákonů si můžete vyhledat zde.
Poslancům se to zřejmě přihodilo nějakým nedopatřením, ve stylu zdanění poslaneckých náhrad, kdy až ve výplatní den se zděšením zjistili, kolik si vlastně vzali. Soudím tak podle toho, že již krátce poté, co novela vstoupila v platnost, začalo se objevovat volání po nové novele, která by účinky té předchozí oslabila. Zatímco zatvrzelá Nečasova vláda odmítala, spásu přinesla oktrojovaná vláda Zemanova, která novelu nyní protlačí oranžovým senátem ve formě zákonného opatření. Díky tomu bude možné i nadále zadávat zakázky na stavební práce do 3 mil. Kč bez DPH tak nějak podomácku, protože se na ně nebudou vztahovat přísná pravidla ZVZ.
Důvodem údajně je, že složitost postupu podle ZVZ odrazuje veřejnou správu od vypisování zakázek, čímž se podráží ekonomický růst. Takže ne nedostatek peněz, kdepak, ale složitost! Peněz je asi dost a někde leží jen tak zbůhdarma na kupě.
Také už nebude nutné zrušit řízení v okamžiku, kdy v soutěži zbude jen jedna nabídka. Toto opatření mělo za cíl zajistit, že zadavatelé nebudou vypisovat zakázky na míru jen jedné jediné firmě, ale budou muset nastavit podmínky tak, aby se jich přihlásilo co nejvíce a byla zajištěna konkurence. Od Nového roku se zase otevře kamarádům cesta k lizu…
Novela ještě ani neprošla senátem a už se volá po další, která by ještě více zadávání zjednodušila. „Nějak“ se má zařídit, aby zadavatelé nemuseli vybírat nejlevnější nabídku. Tedy ona tato povinnost neexistuje ani teď, je možné vybrat i dražší nabídku, ale musí to být podle kontrolovatelných, férových a předem stanovených kritérií. Jenže právě to je pro mnoho úředníků a politiků prostě moc složité. Oni by rádi zakázku dali dražší firmě, ale aby to nemuseli zdůvodňovat a obhajovat. Prostě tak nějak neformálně, mazánku...
Neschopní
Důvodem, proč dávat zakázky dražším firmám má být, že je údajně odvedou kvalitněji. Tento pseudoargument je celkem průhledný pokus úředníků a politiků zbavit se odpovědnosti za špatně realizovanou zakázku. Právě oni totiž nesou odpovědnost za to, jak dobře je vymezen předmět zakázky, jak jsou nastaveny kvalitativní požadavky, sankce a jak dobře je kontrolováno, zda dodavatel skutečně plní to, k čemu se zavázal. Pakliže zakázka skončí fiaskem, je to jen důsledek neschopnosti odpovědných lidí. A pokud jsou neschopní, tak samozřejmě nedokáží kontrolovat ani dražší firmu.
Další, co bojovníkům proti složitosti zakázek vadí, je zdlouhavost postupu podle ZVZ. Že „se to nestíhá“ může platit v situaci, kdy chybí dlouhodobé plánování a politici a úředníci chtějí celou věc stihnout sakumprásk během jednoho kalendářního roku. Pokud ovšem existuje dlouhodobý plán investic, nic nebrání tomu mít všechny podklady a povolení nachystané a okamžitě po schválení rozpočtu na další rok (což bývá v prosinci předchozího roku) zahájit zadávání veřejné zakázky. Za předpokladu, že jsou podklady opravdu kvalitní a není nutné je výrazně doplňovat, lze řízení v naprosté většině případů uzavřít podpisem smlouvy nejpozději koncem března. A to je třeba u stavebních prací standardní období jejich zahajování. Existuje samozřejmě možnost, že bude řízení napadeno u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Ten by ovšem měl být do měsíce schopen posoudit, zda jsou pochybnosti důvodné a zahájí řízení, nebo podezření na porušení zákona nemá. V tom případě lze práce zahájit nejpozději začátkem května. A pokud řízení zahájí, tak se holt akce o rok odsune.
On celkově ZVZ má jeden úžasný nezamýšlený rys – odhaluje, nakolik je veřejná správa zamořená nekompetentními lidmi. ZVZ je sice trochu složitější, ale průměrně inteligentní člověk nepotřebuje ani právnické vzdělání, aby aspoň základní principy pochopil. Stačí investovat čas a energii. Co tedy soudit o lidech, kteří získají práci ve veřejné správě na poli zadávání zakázek (zajisté ve férovém výběrovém řízením), dostávají plat, za který by asi měli odvádět nějakou činnost, mají přístup k zaměstnavatelem placenému vzdělávání (v pracovní době!) a přesto tvrdí, že je pro ně ZVZ příliš složitý?
A to ani nemluvím o tom, že si dnes až na výjimky orgány veřejné správy minimálně u složitějších zakázek platí externí firmy, které většinu práce odvádí za zaměstnance. Takže tu máme spoustu lidí, kteří svou práci nezvládají, místo nich ji dělají externisté a oni sami dělají jen…moment…co potom vlastně dělají?!
A právě tito neschopní nyní povstali. Podařilo se jim veřejnosti podstrčit, že nebýt složitosti ZVZ, bylo by více zakázek, tím pádem by ekonomika rostla a všichni bychom se měli mnohem lépe. Lež, lež, lež! Více zakázek být nemůže, protože i při současném objemu si stát na všechno to utrácení nedokáže nadojit dost na daních a jen státní rozpočet je v deficitu přes 100 miliard ročně (další dluhy mají kraje a obce). Tedy, více zakázek vlastně být může, ale bude to vykoupeno buď vyššími daněmi nebo větším dluhem. Ani jedno není rozumné.
Všehoschopní
Omezení složitosti ovšem neznamená, že se toho pořídí víc, naopak. Ona kritizovaná složitost je totiž jen projevem otevřenosti a férovosti zakázek (nebo aspoň snahy o férovost). Úplně eliminovat složitost se dá celkem snadno zadáním zakázky napřímo bez soutěže nějakému kamarádovi, za cenu, kterou si řekne. Pokud ovšem chceme nastolit konkurenci, která srazí cenu, potřebujeme určitá pravidla a mechanismy, potřebujeme ty „složitosti“. A v tomto bodě se k povstání neschopných přidávají všehoschopní – lidé, kteří chtějí z veřejných peněz získat co nejvíce, aniž by poskytli odpovídající plnění. V jejich zájmu je přístup k zakázkám pro ostatní uzavřít, zbavit se konkurence, šroubovat cenu. Proto zpovzdálí a neviděni podporují a postrkují nejednoho bojovníka proti „složitosti“ veřejných zakázek. Proto si teď před volbami tolik stran najednou uvědomilo, že jim vlastně stávající podoba ZVZ vadí a chtějí další novely a novely novel…
Jsem přesvědčen, že řada politiků a úředníků přistupuje k veřejným zakázkám zodpovědně. Ale o nich těžko kdy uslyšíme – ani si nestěžují na složitost, ani za sebou nemají žádný skandál s nezvládnutou zakázkou. Prostě dělají svoji práci a tiše skřípou zuby nad tím, že politici novelizují ZVZ průměrně každých 5 měsíců, což nenahrává pořádku, ale jen vykukům, kteří jsou vždy o krok před novelou.
Jak moc leží otevřenost zakázek v žaludku bystřickým úředníkům a politikům celkem jasně dokládá obcházení zákonných povinností pro uveřejňování smluv a dalších dokumentů ve snaze vyhnout se kontrole veřejnosti, které popisuji zde. Obecná tendence oslabovat v ZVZ mechanismy konkurence a veřejné kontroly jde proti zájmům většiny občanů Bystřice.
„Složitost“, ve smyslu otevřenosti, transparentnosti a kontrolovatelnosti, je u veřejných zakázek daní za nízké ceny. Je největším nepřítelem neschopných a všehoschopných. A naopak velkým přítelem občana, který ušetří. Jde o velké peníze, ročně ústřední úřady, kraje a obce utratí na zakázkách stovky miliard. Nevolme strany, které chtějí veřejné zakázky vydat v šanc neschopným a všehoschopným!
———
ZpětDiskusní téma: Povstání neschopných a všehoschopných
———
Mne jako občana to zajímá, protože i 1 mil. Kč jsou pro mne velké peníze, žádné drobné.
Jak je to ale možné? Jen tím, že jsou nastaveny uměle překážky, aby se tam ty firmy, které to skutečně budou dělat, nemohly přihlásit přímo. Právě tomuto jevu částečně bránil zákaz pokračovat ve výběrovém řízení, pokud zůstala jen 1 firma (takže zadavatel nemohl úplně bezostyšně zablokovat všem ostatním přístup). To od příštího roku padne.
Takže není nutné opět novelizovat ZVZ, stačilo zachovat výše popsané a důsledně požadovat dodržování pravidel, protože to zajišťovalo konkurenci dostatečně.
———
Nelze to bagatelizovat na vše a třeba když se větší zakázka rozdělí na více menších, může už pak spadat do té nižší skupiny, takže obejít se dá vše. Samozřejmě ruku na srdce, krade se logicky více tam, kde je větší objem peněz. Kritizovat lze jen to, že se zase stanovují nějaké hranice a limity.
A proč se tyto firmy nemohou přihlásit tak to už jsem tu dával příklady, že vypisovatelé poptávek požadují nesmyslné a mnohdy nesplnitelné kvalifikační předpoklady a podmínky, jako třeba určitý počet již realizovaných zakázek v podobném finančním objemu za nějaký poslední časový úsek. Tímto jsou diskriminováni všichni začátečníci bez praxe a zakázky tak opět spadnou ostříleným matadorům do klína.
To zachování současného znění zákona o VZ je zbožné přání, poté, co máme oranžový senát a teď nám zpomerančoví i parlament, bude toto velmi těžké, spousta věcí se vrátí zpátky. Socani také chtějí zrušit poplatky (Julínkovné) do zdravotnictví, takže opět se budeme víc zadlužovat. Naštěstí stihli znovelizovat ten občanský zákoník bylo už taky na čase.
Víš, které 2 nabídky jakých firem byly vyloučeny a proč? Klidně se mohlo stát, že nabídli "podezřele levnou" nabídku. No teoreticky se tyto firmy mohou i proti tomu nařčení bránit...
———
Datum 01.10.2013
Vložil Jaroslav Švestka
Titulek Re: Re: Re: Veřejné zakázky a zákon o nich
OdpovědětRozdělení zakázky na více částí tak, aby se dostaly pod hranice stanovené ZVZ je protizákonné.
Bránit se proti tomu dá - podnětem na ÚOHS.
Snahy omezit konkurenci ve VZ se zdaleka netýkají jen ČSSD.
Toto vše by se mělo objevit na profilu zadavatele do 15 dnů od uzavření smlouvy.
———
Datum 01.10.2013
Vložil Miroslav Veselý
Titulek Re: Re: Re: Re: Veřejné zakázky a zákon o nich
OdpovědětZakázka se dá rozdělit, pokud se třeba šikovně rozčlení na jakési etapy.
Vždyť je to celé k smíchu... na profilu zadavatele města BnP přibyla další poptávka "Technologie sběrného dvora" (https://www.softender.cz/home/profil/2572424) dále se dočtete třeba k zimnímu stadionu ve stavu zakázky, že "VZ je neukončena", přičemž už mají dávno v půlce září sepsánu smlouvu s H + H. A to samý k CZV... "VZ neukončena" přitom už je dávno jasný, koho si vybrali a s velkou pravděpodobností s firmami SPH-PKS smlouvu mají.
Vypadá to, že to tam nikdo neaktualizuje... je v tom bordel jako všude jinde. Existuje nějaký závazný portál veřejných zakázek, kde z nás nebudou dělat blbce? A na oficiálních Bystřických stánkách je hádejte co? Kromě některých zápisů na desce je tam velké kulové. Ať žije Pačiskova tutlárna.
———
Datum 02.10.2013
Vložil Jaroslav Švestka
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Veřejné zakázky a zákon o nich
OdpovědětV takovém případě by ale měl zadavatel hodnoty etap sečíst a na každou zakázku použít pravidla, která odpovídají celkové hodnotě.
No jo, stadion měl být zveřejněn nejpozději 26. září. Asi je netrápí, že za neplnění uveřejňovacích povinností může být uložena pokuta až 20 mil. Kč.
U CZV ještě lhůta 15 dnů nevypršela.
Ale aktualizují, aktualizují. Ovšem jen tím, co chtějí ;-)
———
Datum 02.10.2013
Vložil Miroslav Veselý
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Re: Veřejné zakázky a zákon o nich
OdpovědětNic se nesčítá. Příkladem budiž výměna starých oken na cihlácích a panelácách na nová plastová na obou sídlištích. A protože to nedělali plošně naráz, ale táhne se to již minimálně 6 let, tak na každou roční "etapu" si město dělalo samostatný výběr. Takže to asi spadlo do té nižší hladiny, než kdyby to sečetli. A dokonce střešní (šikmá) okna na střešních podkrovních nástavbách dělala jiná firma, než ty nestřešní (kolmá) na většině domů, takže i tady to museli dělit.
Měl být zveřejněn... ale není. Jsou to lhostejní diletanti a možná to tak tutlají úmylsně a cíleně. Klidně bych je za to naprášil, když kašlou na zákonné povinnosti. Když neplní, ať je za to konečně někdo hnán k odpovědnosti a padají hlavy a jsou vyhazovy (bohužel jen sen a zbožné přání). ČIŽP taky uložila pokutu, když zničili lípy na Višňové. Ale i tohle se ututlá nebo smete pod koberec, jak je v tomhle městě dlouholetým zvykem.
V SO 21.10. už se na budoucím CZV klepalo na základním kámen. V té době už smlouva musela být na světě. Takže ještě mají pár dní ale i tak se na to vykašlou. Občane, máš smůlu, nedozvíš se, kdo za tvoje prachy bude stavět zbytečná monstra a další penězožrouty. Leda že bys o tyto informace zase naše vyvolené prosil. Ale i poté nemáš jistotu, že ti je dají.
———
Datum 02.10.2013
Vložil Jaroslav Švestka
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Veřejné zakázky a zákon o nich
OdpovědětSčítají se související zakázky v daném rozpočtovém roce. Rozsahem jsou ty každoroční akce nad 3 mil. bez DPH, takže se na ně ZVZ vztahuje.
Tak je napraš ;-)
Já bych to tak černě neviděl.
———
Datum 02.10.2013
Vložil Miroslav Veselý
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Veřejné zakázky a zákon o nich
OdpovědětPokud slučují opravu střechy, zateplení štítů, malování fasády i výměny oken v jedno, pak by to mělo být nad 3 miliony i u jednoho domu. Pořád je to ale daleko méně, než kolik by měli investovat, pokud vyberou na čistém nájemném 45 mil. ročně. Třeba zrovna před domem Višňová 873-875 u staré kotelny je rozbitý asfaltový chddník s výmoly a dírami, kde vesele parkují auta, která tam nic dělat nemají. Všude jinde položili zámkovou dlažbu. Chodí tudy spousty lidí dále okolo kapličky na město - konečně tam ty klouzavý žulový kostky zmizly. Tisíckrát jsem je za to na městském fóru kritizoval, ale zbytečně. Jako protiargument posílení parkingu a výstavby nových míst naproti kotelně, kde je řada metrákových šutrů z Mirošova na okraji trávy uvedli, že zeleň je na prvním místě. Následně v projektu "revitalizace zeleně" nesmyslně vykácí 60% všech listnatých stromů, téměř 90% všech jehličnanů, a zničí téměř všechny keře lemující chodníky s primitivním odůvodněním, že se tam drží odpadky. Místo toho tam vymyslí květinové pásy se sypanými odkorky, které vítr roznáší a psi rozhrabují, takže je tam větší bordel, než před tím, válí se tam nedopalky. Přitom na ulici při sbírání odpadků do pytle a s chňapákem v ruce potkávám se železnou pravidelností jen jednoho zaměstnance TS města a.s., a to známého Jéňu Robotkovýho. Nikdo jiný to asi dělat nechce. Není to málo? Když mají zisky, měli by lidi na tento úklid posílit a ne se jenom vymlouvat. Tak nevím, co si o tom všem myslet.
Ikdybych je chtěl naprášit, tak nevím kam ke komu na který úřad, ty v tom umíš chodit daleko líp. Dokonce ani nevím, jaé zákonné paragrafy se tuto povinnost 15 dní zadavateli ukládají.
———
Datum 03.10.2013
Vložil Jaroslav Švestka
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Veřejné zakázky a zákon o nich
OdpovědětMohl by sis o tom myslet třeba to, že se občané, jimž to vadí, neobrací na odbor správy majetku s žádostí o nápravu. Ale asi to nikomu nevadí tolik, aby obětoval 10 minut na napsání e-mailu...
Jak jsi jistě pochopil, tím úřadem je ÚOHS a paragrafy (§ 85 a §147a) jsou v ZVZ a koncesním zákoně (§31 odst. 4). Nevím, proč bych musel všechno dělat já.
———
Datum 03.10.2013
Vložil Miroslav Veselý
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Veřejné zakázky a zákon o nich
OdpovědětAle i já jsem byl tím, kterému to vadilo, vadí a bude vadit. Moje kritika tehdy na fóru byla zpočátku zveřejněna, nicméně nikdo mi na to neodpověděl, resp. odpověď byla po docela dlouhé době taková stručná jakou jsem citoval (žádné parkoviště nebude, přednost má zeleň, a navíc na to neměli peníze, které dávali právě do výměny oken a fasády), pak po druhé, když jsem svoji kritiku mírně přiostřil už se ani nenamáhali mi to tam vložit. A nyní je už skoro rok totální cenzura a umlčení všech bez rozdílu. Proto díky tobě, že se dá svobodně diskutovat alespoň tady. Pačiska by si měl uvědomit, že zákazem všechno ještě zhorší a ty dotčené občany ještě víc naštve.
Nemusíš dělat všechno ty, to jsem nenapsal. Jen že v tom umíš chodit, znáš legislativu a máš ty správný páky na naše vyvolené. Klidně můžu tu stížnost napsat, ať to prošetří. Už jsem psal i na ROP, bohužel tam mě zklamali.
———
Datum 04.10.2013
Vložil Jaroslav Švestka
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Veřejné zakázky a zákon o nich
OdpovědětNo a teď, když už městská diskuse není, má každý jedinou možnost - obrátit se na odpovědného pracovníka. Psát to sem s tou věcí nepohne. Ne že by to nečetli, ale adresná žádost na konkrétního člověka má přece jen jinou váhu...
———
Datum 04.10.2013
Vložil Miroslav Veselý
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Veřejné zakázky a zákon o nich
OdpovědětNo a to je právě to... kdo je za tento stav zodpovědný? Je to hlava města (Pačiska), nebo jeho podřízený z odboru správy majetku a investic (Sitař) a nebo snad TS města a.s. (Kekrt)?
Mě už je to co dělají nebo nedělají před starou kotelnou v tuto chvíli ukradené, protože tam už brzo bydlet nebudu. Odpověď od toho zodpovědného by stejně vyzněla v tom smyslu, že na to v tuto chvíli nemají peníze a s odůvodněním že musí živit prioritnější věci typu CZV a zimní stadion. Mimochodem, když už jsme u těch VZ a městských společností, tak město si kromě služeb odvozu odpadů a úklidů zadává další zakázky "domů" sama sobě tedy TS městu a.s. a to bez konkurenčního boje a jeho tlaku na stlačení cen, za danou pevnou cenu, posvěcenou zastupitelstvem. Ptám se, jestli je toto správné. Kdyby to pustili do výběrových soutěží, mohly by být zajímavé nabídky. A nejde o malé zakázky... jen třídění, odvozy a skládkování odpadků nás stojí miliony ročně. Rozumím, že jejich hlavním argumentem by bylo zachování těch pár pracovních fleků. Ale ekonomicky to výhodné být pro město nemusí.
———
Datum 05.10.2013
Vložil Jaroslav Švestka
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Veřejné zakázky a zákon o nich
OdpovědětBěžnou údržbu organizuje odbor správy majetku. Takže poslat to vedoucímu odboru je vhodná volba.
Člověk nemůže vědět, jak co dopadne, dokud to nezkusí.
Přihrávat zakázky městské firmě je politické rozhodnutí. Někdo to za správné považovat bude, jiný může být přesvědčen, že město by nemělo vlastnit firmy, které berou zakázky soukromým společnostem. Je to věc politického přesvědčení. Napadat lze jen to, co je v rozporu se zákonem. Například že v oblasti nakládání s odpady nejsou na profilu zadavatele uveřejňovány smlouvy, jejich dodatky, seznamy subdodavatelů a výše skutečně uhrazené ceny.
———
Datum 05.10.2013
Vložil Miroslav Veselý
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Veřejné zakázky a zákon o nich
OdpovědětRekonstrukce chodníku není běžná údržba. Ale když už začali s opravou chodníku okolo kapličky a výměnou kostek za dlažbu, tak třeba vymění i ten asfalt před kotelnou ideálně za tu zámkovku.
Komunikaci s městskými úředníky jsem zkoušel mnohokrát. Oblíbená taktika je vůbec na mejly nereagovat a dokonce se zapírat se i na telefonu. Znám z vlastní trpké zkušenosti s problémem, který se sem nehodí. Až bude vhodné téma, napíšu o této zkušenosti, jak se město chová ke svým zajíčkům v králíkárnách. Jediná dobrá komunikace co funguje je s odborem vodního hospodářství ale to vyplývá z mé práce.
Přihrání zakázky městu je zejména její posvěcení na usneseních zastupitelstva či rady. A TS a.s., ač zlatý na příčkách výnosů a zisku, má toto privilegium právě proto, že je protěžovanou městskou společností. Jiná firma by to ani být nemohla, jak se říká, na svůj píseček si nikoho cizího, ač třeba levnějšího nevpustí. Škoda. To však neplatí o Burianově/Pichlerově vetřelci ECEAT zamaskového pod názvem Eden Centre s.r.o. pod záštitou Pačisky a Vojty, mají tu symbiózu dobře vymyšlenou.
———
Datum 05.10.2013
Vložil Jaroslav Švestka
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Veřejné zakázky a zákon o nich
OdpovědětI rekonstrukce plánuje OSMI.
Někteří úředníci třeba odpoví. A třeba odpoví, pokud nebude mail od tebe nebo mne ;-)
———
Datum 07.10.2013
Vložil Miroslav Veselý
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Veřejné zakázky a zákon o nich
OdpovědětTo je jediná možnost... bohužel Pačiska nám dal nálepku potížista a stěžovatel, tudíž asi všichni ouřadové mají od něho přikázáno nereagovat na naše připomínky, je na nás uvalený embargo ;-) Ale pokutu, tu zaplatit chtěli... s tebou se baví normálně? Když jim konkrétně napíšeš dotaz či připomínku, odpoví?
———
Datum 08.10.2013
Vložil Jaroslav Švestka
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Veřejné zakázky a zákon o nich
OdpovědětNěkteří neodpoví, někteří odpoví, ale jen proto, aby se mi pokusili něco nabulíkovat. A nějaké výjimky jsou schopné vnímat argumenty. Tedy před spuštěním stránek byly, jak by to bylo teď, těžko říct. Ale nestěžuji si. E-mail je neformální cesta, která když nikam nevede, nastoupí ta formální...
———
Datum 02.10.2013
Vložil Miroslav Veselý
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Re: Veřejné zakázky a zákon o nich
OdpovědětOprava SO 21.9.
———
———
Přidat nový příspěvek