Starší (ex)zaměstnanci Diama už to tady nějak doklepou a to i díky možnosti jít do předčasnýho důchodu, horší je to s těmi mladšími.
"Bystřice nechá zpracovat projektovou dokumentaci a vykoupí všechny potřebné pozemky. Následně dokumentaci daruje kraji, prodá mu za nějakou nižší cenu pozemky, kraj si zajistí dotace a stavby zrealizuje." - to je v tomto městě science-fiction, protože zrovna u Rodkova jsou zemědělci, kteří jen tak svoje pozemky neprodají a nechtějí mít silnicí rozpůlené pole. Město nikomu nic darovat nebude, naopak je mu darováno - viz pozemky Nových Dvorů (CZV), nyní Sokolovna, atd. Bohužel nebydlíme ve VelMezu, kde mají dálnici za humny. Tam s obchvatem jistě uspějí, protože tyto města mají celorepublikovou podporu, a podporuje to i státní ŘSD. Ale o obchvat už několik let také usiluje větší město Žďár nad Sázavou, má připravenou severovýchodní a jihozápadní variantu, ale taky se tam pár let nic neděje a to je tam terén poměrně rovinatý.
Rozemletý asfalt z frézování není recyklát, protože z něho není vyrobeno to původní (balená vozovka), ale je to odpad, volně nasypaný na krajnici a zhutněný. Stačí ale větší slejvák a eroze to pěkně rozemele. U obalovny Colasu při cestě na Zlatkov u lesa Ochozy jsou z tohoto materiálu patrné velké haldy a nikdo to nechce ani do děr na polňačkách.
Náš dopravní handicap
25.08.2014 01:28Nemusí se nám to líbit, ale je prostou skutečností, že dnešní obchodní přepravě nedominuje železnice nebo voda, nýbrž silnice. Každý investor, který plánuje někde umístit výrobu zboží, které nemá výhradně lokální zákazníky, zkoumá, jaké má daná lokalita napojení na dopravní infrastrukturu celostátního a mezinárodního významu. Jak kalkulace dopravních nákladů dopadá pro Bystřici nad Pernštejnem, celkem jasně ukazuje prázdná průmyslová zóna.
Našemu městu chybí kapacitní napojení na dálnici D1. O tomto problému se ví drahné roky, občas jeho řešení některé uskupení slíbí před komunálními volbami, ale praktické výsledky veškeré žádné. Kraj Vysočina v Zásadách územního rozvoje kraje stanovil, že Bystřice se napojí na D1 ve Velkém Meziříčí s využitím existující cesty přes Dolní Rožínku, Strážek, Moravec a Křižanov. Výhodou je, že se jedná o nejkratší spojnici, kterou lze využít k cestě na západ i východ. Nemusí se tedy připravovat jedna cesta východním směrem (napojení třeba u Velké Bíteše) a jedna na západ (napojení třeba u Jihlavy). Nevýhodou je, že je nutné provést několik dopravních staveb, především k řešení nepřijatelných klesání a stoupání silnice. Potřebné stavby jsou zakresleny červenými čarami v mapce I-2 Plochy_koridory. Zásady územního rozvoje tak počítají s obchvatem Bystřice, který začíná na křižovatce nad Rodkovem a řeší kopce v Rodkově a za Rodkovem směrem na Bystřici. Dále s obchvatem Strážku a Moravce z analogických důvodů a s obchvatem Křižanova.
Dokument to neříká přímo, ale tato trasa vede v úseku křižovatka nad Rodkovem-Strážek po silnici III. třídy, což je pro kapacitní napojení na dálnici nevyhovující. V tomto úseku by tak muselo dojít k rekonstrukci a přeřazení silnice do II. třídy. Velký problém nastává ve Velkém Meziříčí, kde je ze severu, od Bystřice, ke vjezdu na dálnici nutné projet centrem města. Řešení je zatím značně vzdálené. Zatím byl jen v Zásadách územního rozvoje stanoven koridor, v němž by měla být v budoucnu naplánována silnice I. třídy od sjezdu na 146. km D1 směrem na Křižanov.
Jelikož se nacházíme v členité krajině Českomoravské vrchoviny, vedení silnic se tu nepotýká s obtížemi jen v podélném směru, nemalé komplikace plynou i z častých klesání a stoupání terénu.
Jak je patrné z obrázku přejatého z aplikace www.mapy.cz, mezi bystřickou průmyslovou zónou (zelený bod) a sjezdem na 141. km D1 u Velkého Meziříčí (červený bod) je vzdálenost po existujících silnicích 36 km, na nichž je ovšem 1236 metrů stoupání a klesání.
Stoupání: 582 m Klesání: 654 m
Hned za Bystřicí je první strmé klesání a stoupání (Rodkov), další je ve Strážku. Pak je silnice vcelku přívětivá, ale ke konci přichází opět klesání před Meziříčím a stoupání na D1. Taková podoba trasy se nebude líbit žádnému firemnímu logistikovi, protože znamená velkou spotřebu nafty. Nejde tedy jen o to, jak daleko to je od dálnice do našeho města, ale i o to, aby plánované obchvaty co nejvíce trasu „vyhladily“. Tedy aby těch zhruba 100 metrů rozdílu v nadmořské výšce bylo překonáno pokud možno plynule, bez výrazných terénních depresí. Tento požadavek nabývá zvláštní důležitosti v zimě, které jsou u nás pro dopravu větší komplikací než v rovinatějších oblastech.
Napojení Bystřice na dálnici cestou, která by odpovídala současným představám firem o hospodárné dopravě, tedy není jednoduchá záležitost. Představuje nutnost provedení několika významných dopravních staveb v celkové ceně několika miliard. Přitom všechny stavby od Křižanova na sever by byly přínosné prakticky jen pro Bystřici a okolní obce. Z těchto důvodů asi není příliš pravděpodobné, že by se projekt dostal mezi krajské priority a v dohledné době se dočkal realizace. Vždy budou akutnější dopravní potřeby rozsáhlejších oblastí s větším počtem obyvatel než Bystřice a okolí.
Ukázalo se, že čekat, až se kraj sám od sebe rozhodne napojení zainvestovat, k ničemu nevede. Pokud se ho máme dočkat, město se musí chopit iniciativy. Pokud by probíhala privatizace městských bytů, bylo by možné položit na stůl 100 milionů a nabídku: Bystřice nechá zpracovat projektovou dokumentaci a vykoupí všechny potřebné pozemky. Následně dokumentaci daruje kraji, prodá mu za nějakou nižší cenu pozemky, kraj si zajistí dotace a stavby zrealizuje. Tím, že by město učinilo nabídku vzít na sebe část nákladů, možná by se podařilo krajské politiky přesvědčit, aby v rozpočtu vyčlenili částku nutnou na dofinancování dotací.
Potíž je, že byty neprivatizujeme a kvůli výstavbě lunaparků Bystřice tak vysokou částku k dispozici nemá. Přesto jsem přesvědčen, že kapacitní spojení na D1 je věc natolik zásadní pro budoucnost města, že by jej Bystřice měla začít aktivně realizovat i za cenu krátkodobého (!) zadlužení. Nejedná se přitom o revoluční a neprobádaný postup, naopak. Úspěšně jej vyzkoušeli už jinde, například ve Velkém Meziříčí, kde se díky němu (pravděpodobně) dočkají obchvatu.
Uranovým dolům se blíží definitivní konec několikrát prodlouženého času, který byl promarněn. Zanedlouho bude řada jejich zaměstnanců řešit, kde sehnat zaměstnání. Pokud se nepodaří přilákat nové investory do průmyslové zóny kvůli tomu, že jim nebudou vycházet náklady na dopravu, pravděpodobně tito (ex)zaměstnanci Diama usoudí, že v Bystřici už je žádná budoucnost nečeká, a odstěhují se. Proto považuji napojení na dálnici za prioritu č.1.
Je samozřejmě otázka, zda by současné osazenstvo radnice dokázalo složitý úkol s dálničním napojením zrealizovat, když nedokázalo zajistit ani to, aby Ředitelství silnic a dálnic při rekonstrukci nezúžilo silnici I/19 vedoucí městem: vyasfaltovali užší vozovku a do původní šířky silnici doplnili recyklátem vyfrézovaným z původní vozovky, kterého se tak elegantně zbavili. Z pohledu řidiče silnice vypadala první měsíc, že se nezměnila, jenže pak část recyklátu stekla do škarpy a zbytek zarostl trávou, čímž se odhalilo šméčko v celé své nahotě. Zatímco dříve mohly traktory nebo nákladní auta bez potíží objet cyklistu, aniž by se dostaly do protisměrného pruhu, teď musí zpomalit a počkat na volnou silnici. Na rozloučenou mu při akceleraci fouknou pod nos něco spalin. A už vůbec raději nemyslet na nešťastníky z Kameníku, kteří se musí po cestě na autobusové nádraží vejít do proužku pro chodce v šířce 50 cm, a kolem nich jezdí auta 70 km/hod. Úspora za 25 cm asfaltu z každé strany byla jistě enormní a bezpečnost se nepochybně zvýšila. Well done!
———
ZpětNáš dopravní handicap
———
Možná se to zemědělcům u Rodkova líbit nebude, ale jednou je tam cesta zanesena do územního plánu, takže je možné pozemky vyvlastnit. Ale já si především myslím, že vše je otázka slušného jednání a solidní ceny. Za adekvátní kompenzaci prodají skoro všichni.
VelMez by obchvat nemělo, kdyby jen čekalo. To je právě ten rozdíl. Ti, kteří jsou aktivní a ochotni převzít část nákladů, budou jezdit.
U Žďáru je podle Zásad ÚR kraje schválena jižní a západní trasa.
Odfrézovanému asfaltu se říká recyklát. Stejně jako třeba podrcenému betonu z demolic. V obalovně to přidávají do "nových" směsí, což je běžný postup.
———
Zanesení cesty do ÚP ještě není definitivním stavebním projektem a může se změnit. O dlouholetých periperiích svědčí problémy hradecké dálnice, kterou blokovala jedna hodně aktivní farmářka.
Ano ti co jsou aktivní, budou jezdit, ale další podmínkou je schválení a podpora dopravním odborem kraje a státním ŘSD.
To že jsou varianty obchvatu okolo ZR schválené, je pěkné. Bystřický ÚP je také schválen, ale obchvat se stejně nebuduje... takže něco jsou dokumenty (kecy) a něco skutečné činy (reálná stavba komunikace).
Recyklát je odpadem stejně jakým je stavební odpad z rozbouraných staveb (cihly, beton, střešní tašky), které se mohou v drtičkách obaloven také dále zpracovávat a dávat znovu do betonu (to je skutečná recyklace), do základových směsí pod vozovky se to nedává - tam jedině makadam z lomového kamene. Recyklací nelze nazvat vyvezení a zhutnění tohoto odpadu z frézování na krajnici silnice při jejím rozšiřování...
———
Zanesení trasy do územního plánu je dost významný zlom - všechny jiné alternativy jsou tím opuštěny, a zablokovány jsou jen pozemky pod schválenou variantou. Těžko už pak přesuneš trasu na pozemky, kde začaly růst vilky.
Hradeckou dálnici blokovala arogance úředníků a politiků, kvůli které Havránkové "bouchly saze". Dá se tomu vyhnout slušným jednáním a solidní cenou.
Na kraji by to museli odsouhlasit hlavně politici (rada, zastupitelstvo), protože ti rozhodují o tom hlavním - zda to kraj zainvestuje.
Jmenuje se to recyklát a nemá smysl se přít, že se to tak nejmenuje.
———
Jihozápadní obchvat BnP je v ÚP zanesen již pár let a předpokládám, že se stavět v nejbližší době nebude. Šušká se, že tato výstavba bude až pro další generace a my ve středním věku se toho už nedožijeme. Nadřízeným orgánem dopravního odboru kraje Vysočina je logicky Ministerstvo dopravy ČR, které skrz ŘSD dozděluje dále na jednotlivé kraje prostředky na výstavbu silnic a dálnic, protože silnice nevlastní města, ale kraje a nebo stát. Jejich postavení a uvedení do provozu je dané prioritami, začíná se těmi dostavením nejpotřebnějších úseků dálnic, které odlehčí od dopravy desítek tisíc aut a kamionů denně, a bohužel končí se těmi méně prioritními, kam spadají silnice druhých a třetích tříd. A to méně prioritní je právě případ našeho města, ten obchvat by neměl být silnicí první třídy jako blízká I19, ale až nějaké druhé. Sám vím, že na úseku Žďár nad Sázavou a Jihlava se po převratu plánovaly 4 obchvaty a postaveny jsou za 25 let zatím jen dva, okolo Jamného a Bohdalova. Obchvat potřebuje i Nové Veselí, kde má venkovské sídlo prezident Zeman, ale to ho ještě nemá a bůh ví, jestli ho bude mít. Tam je situace ztížena blízkým rozsáhlým rybníkem a méne vhodnými geologickými poměry, které by si vyžádaly nákladná řešení, protože co je na silnicích nejdražší, jsou mostní a pilotové konstrukce. Vše je tedy běh na velmi dlouhou dobu a trať.
Nepřu se o názvu, ale o účelu, který není v případě rozšiřování krajnic recyklační v pravém slova smyslu. To by museli z recyklátu vyrobit a položit nový asfaltový koberec.
———
Odbor dopravy krajského úřadu o investicích do silnic nerozhoduje. Silnice II. a III. třídy jsou sveřeny do samosprávné působnosti krajů, takže u nich si kraje (zastupitelé) autonomně rozhodují, do čeho půjdou peníze. Dotace na konkrétní akce posílá Státní fond dopravní infrastruktury a operační programy rozdělující peníze od EU.
V záležitosti napojení na dálnici by bylo ŘSD angažováno, pokud by zahrnovalo i stavbu silnice I. třídy od sjezdu u VelMez ke Křižanovu, která není nezbytně nutná - bez ŘSD se dá obejít. U silnic II. a III. třídy jde o to, čím přesvědčit krajské politiky, aby se rozhodli věc uskutečnit. Jak je vidět, "v pořadníku" jsou desítky staveb, jen čekat nestačí. Je potřeba nabídnout vlastní peníze na spolufinancování.
———
Díky za objasnění financování silnic, takže princip je vpodstatě stejný, jako u CZV, čerpání z ROP dotačních programů za spoluúčastí obcí a podpory SFDI. A nejde jen o krajské politky ale i místní zastupitele, kteří musí pro tento dopravní záměr tvrdě lobovat a prosazovat ho ve svém volebním programu (resp. ve volebním programu své strany, za kterou do zastupitelstva kandidovali, pokud nebyli nezávislými), a né být jen formální figurkou a loutkou, která si občas jde na usnesení sednout a zahlasovat. Obyčejný občan opět těžko něco dokáže, ikdyž budeš namítat, že vždy může něco ovlivnit prostřednictvím svých volených politických zástupců (tedy pokud vůbec nějaké volil). A další nezanedbatelná věc je v jistém slova smyslu omezený rozpočet obecní kasy (ikdyž u nás se už tak trošku tváří v socanském stylu jako neúsporný, neomezený, rozhazovačný kde se dá), kterou by tento záměr obchvatu při očekávané finanční spoluúčasti obce 10 až 20 % z očekávané ceny záměru docela dosti zatížil, zvláště v této dnešní době, kdy se už naše milá obec zavázala finančně plnit projekty dotačního CZV, stacionáře a jiných nedotačních akcí (např. ZS). Stavby takových projektů totiž nebudou za desítky milionů, ale už za miliardy. Nedávno jsem na úřední desce města našel vyjádření MŽP k posuzování vlivů na ŽP (EIA) na strategii rozvoje cykloturistiky a cyklodopravy v kraji Vysočina (cyklostezky), takže velmi paradoxní a úsměvné je, že na cyklostezky kraje peníze mají a budou mít, ale na daleko potřebnější silnice a obchvaty už moc ne. Vypadá to, že severojižní propojení Bystřice s dálnicí u VelMezu žádného zastupitele tolik nepálí a nepovažují ho za největší dopravní handicap města. Navíc, sám jsi nastínil hlavní problémy - po sjezdu z D1 by musela silnice vést městem VelMez, protože jinou variantu bych si v tom členitém a kopcovitém terénu u VelMezu, dokonce s nejvyšším dálničním mostem v ČR nad řekou Oslavou, nemohl představit a pokud ano, bylo by to dosti nákladné řešení. Další dva členité úseky by byly u Rodkova a Strážku a i tam by musely být řešeny nákladnými přemostěními Nedvědického potoka a Bobrůvky (Loučky).
———
Datum 27.08.2014
Vložil Jaroslav Švestka
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doprava doleva
OdpovědětPokud by se místní zastupitelé pro napojení na D1 rozhodli, nikdo od nich nečeká, že by lobbovali osobně - jako u ostatních věcí by zaúkolovali radu města, městský úřad a případně nějakou externí firmu, aby to připravili.
"Obyčejní občané" mohou tak dlouho zastupitele otravovat, až začnou něco dělat.
Díky rostoucímu výběru DPH by Bystřice neměla mít nedostatek peněz. Její podíl by nebyl spolufinacování samotné stavby, ale "jen" dokumentace a pozemků. Pokud by to bylo rozloženo do několika let, dalo by se to finacovat bez velkého zadlužení, možná úplně bez něj.
Ony jdou peníze obecně na spoustu zbytečností, ale na to, co je důležité, nejsou. Co čekat v zemi, kterou zachvátila horečka "čerpání" dotací, kde se posuzuje jen to, kolik už "se" vyčerpalo a vůbec se nehodnotí, na co to bylo a kdo si tím pomohl? Je to selhání občanů, že se nedokáží ozvat proti těm desítkám golfových hřišť, kongresových center a celkem zbytečných věcí, v nichž mizí peníze bez užitku pro širší veřejnost.
U VelMez je plánována silnice I. třídy od sjezdu na 146. km D1 ke Křižanovu. A kdyby se spojily obce na trase, hlavně Bystřice, VelMez a Křižanov, třeba by dokázaly prosadit i toto.
———
Datum 27.08.2014
Vložil Miroslav Veselý
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doprava doleva
OdpovědětV případě plánovaného severojižního propojení by to mělo být věcí politiků jak ve VelMezu, tak i v BnP a dalších obcí "po cestě", tj. Křižanov, atd. Ti by se měli spojit a ve společném zájmu této věci jednat a prosazovat to na kraji i státu. A radní v radě je něco jako zastupitel na vyšší úrovni, nemá o moc víc pravomocí jako řadový zastupitel.
No jo, ale ta silnice I. třídy z VelMezu končí v Křižanově, kde se napojí na stávající silnici Žďár nad Sázavou - Velká Bíteš. Od Křižanova dál k Bystřici to bude s největší pravděpodobností silnice II. třídy s těmi problémy přemostění Nedvědičky a Loučky a obchvatů městyse Strážku a obce Rodkova, protože těžko očekávat, že by silnice probíhala v současné trase, která je pro silnice vyšších tříd nedostačující, hlavně pro nákladní auta a TIR (prudké zatáčky, velké stoupání/klesání).
I ta dokumentace a projektová příprava něco stojí. Na CZV stála hezkých pár melounků. A samotný prodej a vyvlastnění pozemků to je to co by nejdéle trvalo, pak musí přijít geologický průzkum podloží, který např. naprojektuje hloubku uložení pilot u mostních konstrukcí, atd. a teprve potom se může začít dělat skrývka ornice a stavět základové konstrukce. Toto není proces na jeden rok, ale na desítky let.
———
Datum 28.08.2014
Vložil Jaroslav Švestka
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doprava doleva
OdpovědětTak jednotlivý člen rady nemá pravomoci vůbec žádné. Rada je kolektivní orgán - pravomoci má tento orgán, ne jedinec.
Provoz na Bystřici by nebyl až tak velký, aby ospravedlňoval náklady na silnici I. třídy v celé délce. Ale pokud se silnice II. třídy povede (je rovná jak směrově, tak výškově), může sloužit stejně dobře. Silnice II. třídy může být široká i 9,5 metru, tedy stejně jako I/19 v Bystřici.
Pokud by projekt měl politickou podporu, spolufinacování od zainteresovaných obcí a vlastníci pozemků by dostali slušnou cenu, začít stavět by se mohlo do 4 let.
———
Datum 28.08.2014
Vložil Miroslav Veselý
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doprava doleva
OdpovědětZastupitelstvo je taky orgán, i oni rozhodují a hlasují a (ne)schvalují.
Nerozlišuji v tomto první a druhou třídu, ponechme to stranou. Směrodatná je sjízdnost, zejména pro nákladní auta a kamiony sjíždějící z D1 a možná mířící sem do BnP (ještě marně přemýšlím, co by tady dělali, když tu není žádný logistický areál, skladiště ani překladiště), které by se za stávajícího stavu u Strážku šprajcly v zatáčce... je tam velké klesání a to by dělalo problémy i v zimním období a v kalamitách bez řetězu by si neškrtli.
Jo, mohlo... teď je 25 let po převrtatu a v katastru BnP nevzniknul zatím žádný kus nové silnice. Ulice jsou tu rozbombardované i na to nemá město peníze. Až si udělají pořádek s komunikacemi ve městě, můžou přemýšlet o něčem větším mimoměstském. Loni dělali rekonstrukci ul. Na Příkopech, Na Vyhlídce a na Skřipci, kam položili místo kostek asfalt. Aktuálně se dělá na Bratrské. Z informací z aktuálního srpnového Bystřicka mají letos nebo příští rok začít dělat ul.Bočkovu a Farskou, kde jsou taky částečně kostky... ale že Koželužská, kde bydlím, je samá díra, a na konci u potoka se při slejvákách dělají louže a není to odvodněné a oddrenážované, to už je holt nezajímá.
———
Datum 29.08.2014
Vložil Jaroslav Švestka
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doprava doleva
OdpovědětJe to tak a měl jsem být přesnější: "Pokud by se vetšina v zastupitelstvu rozhodla..."
Od té třídy se ale odvíjejí i parametry, které musí silnice splňovat, třeba poloměr směrových oblouků. Můžeme tedy buď vyjmenovávat jednotlivé parametry, nebo je všechny vyjádříme zařazením do nějaké třídy.
Kamiony by dělaly to, že by zásobovaly továrny materiálem a odvážely výrobky. Třeba.
Striktně vzato tu vznikly komunikace v průmyslové zóně nebo na Rovinkách. Nemyslím si, že by naše ulice byly ve špatném stavu, spíše bych si dělal starosti o to, co není vidět - vodovod a kanalizaci. Peněz je dost, ale politické rozhodnutí zastupitelstva bylo dát je jinam (viz článek Hospodaření města 2013: příjmy a výdaje).
Pokud máte na ulici problém, asi by bylo vhodné obrátit se s dotazem na majetkový odbor.
———
Datum 30.08.2014
Vložil Miroslav Veselý
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doprava doleva
OdpovědětKamiony jsou v tuto chvíli fiktivní, protože tu žádné továrny nejsou a ty největší, jako Wera Werk, Cormen atd. si poradí i bez obchvatu. Ano, jsou to mimo šířky i poloměry zatáček a taky i míra stoupání a klesání, tedy přes údolí vyšší náspy a mosty a ve svazích a na kopcích hlubší zářezy - vše výrazně prodražuje cenu komunikace.
Ano pardon, Rovinky jsou jediné místo za posledních 25 let, kde vzniklo cca 1 km nových silnic - ulic. Troško málo. Ano město trápí havarijní stav podzemních inženýrských sítí, ale je to věcí i jedné vodárenské společnosti, kde i město má nasáčkováno mnoho jmen.
Kdysi když diskuze ještě fungovala, tak tam takový dotaz byl odbyt s tím, že rekonstrukce budou postupné, a priority co má přednost jiné, tudíž nezbude nic jiného, než trpělivě čekat. Stejně tak, jako se čekalo při výměnách okem a nátěrem fasád.
———
Datum 31.08.2014
Vložil Jaroslav Švestka
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doprava doleva
OdpovědětMožná tu ty továrny nejsou právě kvůli chybějící cestě ;-)
Netvrdil jsem, že stavět silnici na Vysočině by bylo laciné. Ale nejde to odbýt jen tím, že by to bylo drahé. To byla I/19 také, a přesto stojí...
Alternativou k trpělivému čekání je, že se všichni sousedi budou tak dlouho ozývat, až to opraví.
———
Datum 31.08.2014
Vložil Miroslav Veselý
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doprava doleva
OdpovědětNěkteré firmy by se obešly bez silnic... viz ÚJP Praha, která chtěla dovážet materiál ke zpracování po železnici, a rovněž podobným způsobem ho i odvážet, proto mají v projektu řešenou vlečku. ASle máš pravdu, takových firem moc není a většina řeší dopravu silniční. A bez ohledu na to zde vznikly Wera-Werk, Cormen, Rathbeger a ostatní...
I/19 stojí právě proto, že v poválečné době řešili propojení našeho města na tehdejší okresní, tedy na Žďár n.S. a z něho se lze na dálnici k exitu Beranov u Jihlavy také dostat... akorát je to pro nás více kilometrů, nikoliv však pro Žďárské. A tam se průmyslová zóna i včetně prodejních areálů (např. Jysk, atd.) rozvíjí podstatně dynamičtěji.
Je nás víc... a už se spojujeme. Dalším ozyvatelem je pan učitel Bárta, který na potřebnost opravy ul.Koželužské apeloval již v dřívější době, kdy jsem tam ještě dávno nebydlel. Zvláštní, v další část této ulice před výjezdy hasičů vozovku rekostruovali bez okolků a nyní je tam zámková dlažba.
———