Z nichž např. vyplývá, že některé požadované propagační činnosti a materiály na ně nebudou vůbec spjaté s bystřickým CZV. Propagace Slavností moravského uzeného je ve Veveří, Slavnosti chřestu zase v Ivančicích. V CZV půpjde pouze o jednorázovou akci Slavností jara příští rok okolo jeho otevření na konci března a periodické každoroční zářiové Slavnosti brambor - tedy jasně komerční činnosti pod rouškou dotací na zelenou naftu atd. To se to pak podniká, když má někdo reklamu grátis a město mu tomu ještě ochotně přitaká a pomůže.
Snaha na to, že na jisté požadované činnosti spěchají opět může ukazovat na to, že to můžou mít nalinkované pro někoho, kdo už na tom může delší čas pracovat, jako takovou klasickou "malou domů". Indicie mohou ukazovat na Burianův rodinný podnik ECEAT, kde má svoji manželku (vede TIC v Tišnově a provozuje cestovní agenturu) a svého synátora, možná také čerstvého absolventa VŠ v oboru cestovní ruch. Mimochodem je tam i osoba spjatá s CZV, supermanažer p.Pichler, který se bude podílet i na projektu Svazu měst a obcí. Mnoho náhod? A nebo byla, je a bude tato úzce partnerská propojenost zcela jasná...
Navíc, manželé Burianovi vehementně pracují na strategii mikroregionu Pernštejnsko (překrývající se v oblasti Nedvědice s mikroregionem Bystřicko), takže evidentně nejsou žádná béčka a umí v tom chodit...
https://www.pernstejnsko.cz/obrazky2/file/Strategie_rozvoje%20Pernstejn_aktualizace2013_final.pdf
Marketing fíkového listu
23.07.2014 23:22Městská firma EDEN CENTRE (EC) zahájila 14. července uveřejněním zadávací dokumentace na profilu zadavatele zadávací řízení na zakázku Propagace Centra zelených vědomostí. Tato zakázka představuje gros stejně nazvaného dotačního projektu, jehož účelem je zajistit, aby CZV nezůstal nepovšimnut a bez návštěvníků. Nejprve tedy krátce k dotačnímu projektu.
Jeho cílem je za 5,1 mil. Kč s DPH, z toho 3,65 mil. Kč z dotace od Regionálního operačního programu Jihovýchod (ROP), zpropagovat CZV a tím mu zajistit návštěvnost. Přínosem z utracení těchto peněz má být přilákání 68 100 návštěvníků do CZV v roce 2019. Pro rok 2015, kdy by měl být zahájen provoz, je počítáno se 17 000 návštěvníky, pro rok 2016 s 24 000. Zajímavostí je, že přilákání těch samých návštěvníků bylo vydáváno za přínos už u dotace na CZV. A najednou je na dosažení cíle potřeba utratit další peníze. Za povšimnutí stojí i to, že konečný počet 68 100 návštěvníků ročně má být naplněn až za pět let, tedy v době, kdy většina vystavovaných technologií, které byly v začátcích projektu moderní a dnes jsou za zenitem, bude zastaralých.
To ovšem vadit nebude, protože se nám nenápadně, ale o to radikálněji, změnil smysl existence CZV: stále menší důraz je kladen na složku naučnou a edukační (muzeum, energetika budoucnosti…) a stále větší na zážitky. Ukazuje se, že celý ten drahý přívěsek ve formě „skanzenu“ historických staveb, muzea zemědělských strojů, nebo ekopyramidy je jen nutné zlo pro získání infrastruktury (minipivovar, restaurační kuchyně, hipostezka…) k provozování komerční zážitkové turistiky a gastronomie, která se bude točit kolem akcí typu slavnosti brambor, slavnosti uzeného a slavnosti kdovíčeho. Tento skrytý obrat je v obecné rovině patrný z Finančního a ekonomického hodnocení projektu, a jeho konkrétním vyjádřením je obsah zakázky na Propagaci Centra zelených vědomostí.
Zakázka na propagaci
Ta sestává ze čtyř částí, jejichž celková předpokládaná hodnota je 3,4 mil. Kč bez DPH. Srovnáním zadávací dokumentace se smlouvou o poskytnutí dotace mezi ROP a firmou EC lze zjistit, že v této zakázce chybí strategický dokument Marketingová a mediální komunikace, jehož cena vychází na cca 200 tis. Kč bez DPH. Ten už zřejmě EC zajistilo dříve, jelikož byl podkladem pro zadávací dokumentaci této zakázky.
První část zakázky s odhadovanou cenou 2,15 mil. Kč bez DPH nese název Kreativní dodávka a jejím předmětem je především grafická podoba propagačních materiálů, videoklipy, rozhlasové spoty a internetová reklama. Značná část těchto aktivit je nasměrována přímo na propagaci slavností – Slavností brambor, Slavností moravského uzeného a Slavností jara – pořádaných EC.
Stejně jako u zbývajících součástí zakázky i zde jsou tři hlavní problémy. Tím prvním je nedostatek času: uchazeči se zakázce mohli dozvědět nejdříve 14. července a lhůta pro podání nabídek vyprší 31. července ráno. Přitom se po nich chce, aby v této lhůtě získali od EC grafický manuál CZV (který je mimochodem vlastnictvím města jakožto investora CZV, ne EC), a s jeho využitím předložili návrhy grafické podoby plakátů, videoklipů, polepů na auto ad., nebo ukázky propagačních kampaní. A pokud zvítězí, mají jen necelý měsíc na dokončení grafických podkladů pro výrobu reklamy a propagačních předmětů.
Druhým zásadním problémem je neurčitost hodnotících kritérií, v nichž se kromě ceny vyskytuje s váhou 45% i „kvalita nabízených materiálů“, pod níž se rozumí „umělecká kvalita, grafické zpracování a inovativnost“. Hodnotící komise bude u kvalitativního kritéria podle své úvahy a nálady přiřazovat jednotlivým nabídkám 0-100 bodů, aniž by bylo jasně určeno, co znamená „umělecká kvalita“ nebo „inovativnost“. Některý ze čtenářů také může zkusit provést modelový výpočet hodnocení nabídky podle zadávací dokumentace, protože se zdá, že váha nabídkové ceny (55%) je uplatněna dvakrát, čímž cena netvoří 55% celkového skóre, ale méně.
Třetím problémem jsou pro uchazeče přísně nastavené technické kvalifikační předpoklady, jejichž splnění je podmínkou účasti v zadávacím řízení. U této části zakázky se požaduje, aby aspoň 2 členové realizačního týmu měli VŠ vzdělání v oboru cestovní ruch, marketing, publicistika apod., aspoň jeden člen měl praxi v marketingu a současně v cestovním ruchu minimálně 5 let, druhý aspoň 3 roky atd. Navíc je třeba prokázat úspěšné splnění aspoň tří obdobných zakázek v předchozích třech letech. Proti takto extenzivnímu nastavení kvalifikačních předpokladů už se ozval jeden z uchazečů, jemuž bylo v Dodatečných informacích č. 2 odpovězeno, že se jedná o příliš důležitou zakázku, cestovní ruch je marketingově naprosto specifický obor a není v tom žádná snaha někoho diskriminovat. Tak určitě…
Část druhá zakázky je nazvána Výroba tiskovin a reklamních předmětů. Její předpokládaná hodnota činí 971 600 Kč bez DPH a jak naznačuje název, spočívá ve výrobě a dodávce materiálů s grafickou podobou, která vzejde z první části zakázky. Problematická jsou opět hodnotící kritéria, u nichž bude hodnotící komise přisuzovat body podle originality, technického a kvalitativního zpracování reklamních předmětů (u tiskovin se kvalita posuzovat nebude). I když má být hodnocena i kvalita zpracování, dít se tak bude jen na základě popisu a fotografií výrobku, protože EC nepožaduje předložení vzorků. Cena má mít při hodnocení váhu 60%, originalita 40%, ale i zde je zřejmě váha ceny nižší.
Cílem třetí části zakázky je získat Multijazyčný web a virtuální prohlídku areálu CZV a zajistit jejich servis na dva až pět let. To vše za předpokládanou cenu 250 tis. Kč bez DPH. Potíž této části zakázky je v požadavku, aby byl web propojen s integrovaným informačním systémem, který pro CZV vytváří firma Maxprogress. Aby se někdo mohl o tuto zakázku ucházet, musel by se nejdříve domluvit s Maxprogressem na podmínkách, za nichž ho pustí ke svému systému, který bude až do konce roku 2014 ještě v jeho vlastnictví. Zajímavostí zakázky je nejméně dvouletá povinnost zajistit, aby hlavní webové vyhledávače nabízely web CZV mezi výsledky vyhledávání na první stránce.
Poslední část zakázky má předpokládanou cenu 24 tis. Kč bez DPH a jejím předmětem je návrh, výroba a dodávka kostýmů brambory a fíkového listu (symbol CZV), které budou používány především při rozdávání propagačních materiálů. Vedle ceny je druhým hodnotícím kritériem „originalita masek“, tedy „originalita, nápad, vhodnost a zpracování“. Jsou to opět gumová kritéria a rozhodující bude vkus členů hodnotící komise. Nehledě na to, že u pouhého návrhu se kvalita zpracování posuzuje obtížně.
Jelikož podstatnou část zakázky na propagaci tvoří kreativní činnost, která je svou povahou odlišná např. od stavby silnice, zvolený druh zadávacího řízení – zjednodušené podlimitní – není úplně šťastný. Vhodnější by byla soutěž o návrh, což je institut zavedený právě pro případy, kdy má být výsledkem tvůrčí činnosti zájemce nějaký návrh či projekt. Soutěž o návrh zohledňuje, že takové návrhy jsou jen obtížně navzájem porovnatelné exaktními číselnými parametry, a pro jejich hodnocení určuje odbornou porotu.
Současná podoba zadávacího řízení, která kombinuje vysoké nároky na kvalifikaci uchazečů, gumová hodnotící kritéria a nedostatek času na vypracování nabídky vzbuzuje pochybnost, zda je v souladu se základní zásadou pro zadávání veřejných zakázek – zákazem diskriminace. S ohledem na uvedené okolnosti nečekám, že by o zakázku proběhla nějaká velká bitka.
Financování projektu
Zpět od zakázky k projektu. Jelikož EC měl projekt Propagace CZV jen zadministrovat (především zadat zakázku) pro město jakožto majitele CZV, město se smluvně zavázalo pokrýt mu všechny výdaje. Na náklady projektu nad rámec dotace mu poslalo 665 169 Kč, na úhradu DPH 792 154 Kč a na předfinacování projektu do doby, než přijde dotace z ROP 2 990 000 Kč, takže dohromady 4 447 323 Kč. DPH bude městu vracet postupně podle toho, jak si ji bude odpočítávat v účetnictví. Předfinacování má vrátit do konce listopadu 2015 a výdaje nad rámec dotace vracet nebude.
Z této konstrukce plyne několik věcí. Za prvé, přestože EC bude propagovat v rámci projektu i vlastní aktivity (slavnosti), nebude se na něm finančně podílet. Má tak zadarmo zajištěn marketing akcí, které by mu měly přinášet zisk. Za druhé, smlouva o poskytnutí dotace mezi EC a ROP obsahuje čestné prohlášení EC, že nad rámec dotace z ROP (3,65 mil. Kč) nebude na projekt čerpat žádné další veřejné prostředky a bude naddotační náklady hradit z vlastních zdrojů. Pokud mu město poslalo nevratnou pomoc 665 169 Kč, je to v rozporu s tímto čestným prohlášením.
A za třetí, ROP bude firmě proplácet dotaci po částech po ukončení každé ze tří etap projektu. První etapa by měla skončit 31. srpna 2014, měla by mít hodnotu 1,19 mil. Kč a proplacena by měla být do 69 dnů od podání žádosti o proplacení, tedy někdy do poloviny listopadu 2014. Druhá etapa v hodnotě 1,8 mil. Kč by měla skončit 31. ledna 2015 a proplacena by měla být do poloviny dubna 2015. Třetí etapa v hodnotě 660 291 Kč by měla skončit 31. srpna 2015. Městu má firma vrátit předfinacování do konce listopadu 2015, z čehož plyne, ze zde bude období, kdy bude mít faktury uhrazeny z dotace od města, na účtu už proplacenou dotaci od ROP, ale městu ještě nebude muset vracet. Toto období by mělo být u částky 1,19 mil. Kč od poloviny listopadu 2014 do konce listopadu 2015 a u částky 1,8 mil. Kč od poloviny dubna 2015 do konce listopadu 2015. Třetí etapa není předfinacovaná, proto se nebude městu vracet. Toto uspořádání, kdy EC nebude muset vracet vzápětí po proplacení od ROP, tedy pomůže zlepšit výsledky hospodaření EC. Město si ve smlouvách s EC sice vyhradilo, že jím zaslané peníze nemohou být použity na nic jiného než na úhradu nákladů projektu, ale s penězi proplacenými ROP může EC disponovat volně.
———
ZpětMarketing fíkového listu
Datum 24.07.2014
Vložil Miroslav Veselý
Titulek Dodatečné (doplňující) informace k zadávací dokumentaci
Odpovědět———
Datum 25.07.2014
Vložil Jaroslav Švestka
Titulek Re: Dodatečné (doplňující) informace k zadávací dokumentaci
OdpovědětSlavnosti uzeného by se mohly přesunout do CZV (nebo být pořádány na dvou místech). U Slavností chřestu nejde o to, že by byly propagovány, ale že se na nich bude propagovat (CZV a ostatní slavnosti).
V té strategii mikroregionu Bystřicko je ještě jedno jméno, K. Gryndlerová. Ta zadministrovala pro město dotační žádost na projekt propagace CZV. Celé CZV a EDEN CENTRE jsou projekty několika lidí z ECEAT. Vůbec nechápu, co si od toho slibují zastupitelé, kteří to všechno schvalují.
———
Datum 25.07.2014
Vložil Miroslav Veselý
Titulek Re: Re: Dodatečné (doplňující) informace k zadávací dokumentaci
OdpovědětVnesu do tvých domněnek o Slavnostech moravského uzeného trochu spekulací, ale podložených nalezenými výsledky z internetu, které snad nelžou...
V roce 2013 se konaly v zimě ve dnech 9.-10.2. na hradě Veveří.
https://www.npu.cz/news/11250-slavnosti-moravskeho-uzeneho-na-hrade-veveri/
V roce 2014 se konaly v zimě ve dnech 1.-2.3. na ve vinařských Valticích.
https://www.kudyznudy.cz/Aktivity-a-akce/Akce/Slavnosti-moravskeho-uzeneho-ve-Valticich.aspx
Příští rok jsou spekulace na Facebooku, že opět budou na hradě Veveří.
https://www.facebook.com/SlavnostiMoravskehoUzeneho
Cituji jeden příspěvek ze dne 21.6.2014: "Blíží se nám léto, čas rekapitulací, a my zvažujeme, zda dělat v zimě 2015 třetí ročník Slavností moravského uzeného na hradu Veveří. Co vy na to? Máme?"
A teď kdo je pořadatel: v jednom případě e-mail anicka@stezky-dedictvi.cz ukazuje na projekt Stezky dědictví, který je diuševně spjat s ECAT (https://www.stezky-dedictvi.cz/kontakt/) a v kontaktechopět máme supermanažera Pichlera, v druhém případě pavel@eceat.cz (Pichler) ukazuje přímo na ECEAT. Nikde se nepíše o Eden Centre s.r.o., které už v té době existovalo...
Tudíž požadavkem EC na propagační materiály CZV, vč. propagačních materiálů na Slavnosti moravského uzeného (čtu to v zadávací dokumentaci) si EC z dotačních peněz ROPu a peněz města zaplatí také propagaci svých vlastních akcí, pořádaných ECEAT, protože nepředpokládám, že by moravské uzené pořádali v zimě 2015 těsně před otevřením CZV na stejném místě, kdy budou Slavnosti jara (okolo data 21.3.2015). Pořád ještě nevidíte tu evidentní "malou domů" pro sebe, sosání do vlastních kapes? S podivem, že už se o tyto praktiky dávno nezačal zajímat finanční úřad. Evidentně se tu konají komerční činnosti, založené na dotacích a vše funguje bez jakýchkoliv postihů. Správně by měli dotace vrátit. Možná jde o zneužití dotací na komerční účely, ale to by měl posoudit někdo jiný a podívat se ECEATu pořádně na zoubek i co se týče účetnictví. Možná Ministerstvo financí, možná ÚOHS.
A co si slibují zastupitelé a celé vedení města o CZV? Přeci pořád lepší tam udělat další Šikland, než aby to chátralo a bylo na spadnutí... ovšem za jakou cenu. Zaprodali by i vlastní pozemky a ukázali to krásně na příkladu té solární elektrárny, které nepřinesla žádné pracovní místo a naopak sosá z kapes odběratelů elektřiny. Burian hledal jen vhodné místo pro umístění svých dotačních záměrů a tady v Bystřici mu prostě šli na ruku... nic složitého v tom není, museli jen převést pozemek Kraje Vysočiny na město a pak hurá do toho. Na Tišnovsku se svým hledáním nikde neuspěl a proto se pustil na Bystřicko, kde se nachází jeden zapomenutý dvůr mitrovských, jako ideální místo pro tento drahý výstřelek.
———
Datum 26.07.2014
Vložil Jaroslav Švestka
Titulek Re: Re: Re: Dodatečné (doplňující) informace k zadávací dokumentaci
OdpovědětA tak tady je zase EC uveden jako spolupořadatel: https://www.stezky-dedictvi.cz/Moravskeuzene2013/
Dotace a jejich využívání pro komerční činnosti jsou složitá záležitost (kdyby to bylo jednoduché, každý by to mohl kontrolovat). Zjednodušeně lze říct, že do hranice 200 000 eur během tří let lze takto dotace využívat legálně. A kontroluje to Evropská komise, žádný národní úřad.
A nepřijde těm zastupitelům 200 000 000 Kč za rekonstrukci jedné hospodářské budovy nevalné historické a architektonické hodnoty trochu mnoho?
———
Datum 26.07.2014
Vložil Miroslav Veselý
Titulek Re: Re: Re: Re: Dodatečné (doplňující) informace k zadávací dokumentaci
OdpovědětJe možné, že někde jako spolupořadatel je EC uveden. Mě jde logicky o to, proč by měli bystřičtí přispívat na činnost ECEAT, která absolutně nesouvisí s CZV? Ať si propagaci na uzené ECAT Burian s Pichlerem platí sám a hezky bez dotací!!! Farma Eden nemá s uzeným vůbec nic společného, s bramborami možná jen něco a s chřestem už vůbec nic.
Pokud čtu 100 Kč za lístek a návštěvníků bylo na Veveří okolo 10.000, vychází mi na vstupném 1 melounek. Vsadím se, že tyto peníze si proúčtuje primární ECEAT, nikoliv sekundární EC (ten ani žádné komerční zisky generovat nesmí, jinak má po dotacích, musí se udržovat ve ztrátě). Jelikož se tyto dvě company se shodným jednatelem tváří jako spolupořadatelé, nikde není napsán skutečný poměr komu výdělky více spadnou do klína. A zaslepení bystřičtí nyní budou podporovat masovou propagaci vč. letáků, billboardů a maskotů další ročník těchto huráakcí, vlastně podporují i osobu samozvaného ředitele tím, ho ještě schválili v další společnosti Eden servisní s.r.o. Tohle pro město dobře neskončí, bude poslušně skákat, jak bude Burian pískat. A že jsou dotace zlatý důl ukazuje jeho honosné sídlo v č.p. 112 Železné (parcela RD o výměře 131 m2 a zahrada o výměře 1381 m2).
———
Datum 26.07.2014
Vložil Jaroslav Švestka
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Dodatečné (doplňující) informace k zadávací dokumentaci
OdpovědětTady vzniknul chchvalec vztahů mezi ECEAT - CZV - Eden Centre - Eden Servisní - městem - ROPem a kdoví kým ještě, v němž se už vyznají jen jeho architekti, ale který je zvnějšku (včetně místních politiků) jen obtížně kontrolovatelný, protože nikdo nezná komplexní obrázek těchto vztahů. Proto tvrdit, že EC (Farma Eden) nemá s uzeným nic společného, je z určitého pohledu pravda, ale z jiného pohledu zase naprostý omyl. Mimo jiné jde v těchto vztazích o otázku, kterou jsi zmínil, a sice u koho končí náklady a kdo realizuje zisky.
Eden centre he podnikatelský subjekt, ten být ziskový může. To Eden servisní musí být ztrátová.
———
Datum 28.07.2014
Vložil Miroslav Veselý
Titulek Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dodatečné (doplňující) informace k zadávací dokumentaci
OdpovědětMě jde o logiku věci. Nerozumím a nechápu, proč by naše milé město mělo "dotovat" propagační materiály na vynucenou komerční akci uzeného firmy EC, která se v předchozích dvou letech konala a velmi pravděpodobně v příštím roce bude konat mimo Bystřici n.P.? Slavnosti uzeného s CZV nemají nic společného, pominu-li že mu tam budou dělat reklamu, protože z termínů té zakázky je zřejmé, že ty propagační materiály už v zimě 2015 budou mít. Je tedy jediným účelem Slavností uzeného a chřestu natáhnout gastrozájemce, které nasměrují a nalákají na budoucí CZV? Kam jde výtěžek ze vstupného těchto akcí? Půjde alespoň na částečném umoření obřího dluhu, kterým CZV a jeho budoucí provoz zatíží kasu našeho města? Ta firma se totiž tváří jako městská, ale na druhou stranu jako privátní projekt pana Buriana ruku v ruce s jeho pomocníkem Pichlerem (tedy pořád pod záštitou a dikcí ECEAT, jsou to samí lidé). A střetem zájmů je, že v komerční EC a nekomerčním EC servisní stojí ten samý člověk, který šéfuje i "hlavnímu partnerovi" ECEAT. Dle mě by tam měla být osoba nezávislá, aby to nebylo tolik personálně propojené a nevznikaly spekulace o přelévání výtěžků z dotační činnosti.
———